IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung пуска чудовищна батерия, която бие 4 пъти сегашните по пробег

Ще се зарежда само за 10 минути, конкурентите също готвят свои проекти

Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег.

 
електрическа кола


Упражнението като при бензинов или дизелов автомобил изглежда мечта. Направо научна фантастика, но я обещава твърдотелната батерия на Samsung SDI . Южнокорейската фирма обяви в сряда, че ще започне масово производство на чудото за електрически автомобили и други приложения през 2027 г. Тези батерии ще имат енергийна плътност от 900 Wh на литър.

За да ни даде ясна представа, това е почти четири пъти (3,67 - да бъдем точни) по-голяма енергийната плътност сравнение с тези, които ползва Tesla (245 Wh на литър). Какво означава това? Батерия с твърд електролит Samsung SDi  - със същия размер като тази, монтирана на Tesla Model 3,  ще има почти четири пъти по-голяма автономност. Или обратното, колата ще получи същия пробег, но с почти четири пъти по-малка и следователно много по-лека батерия. Това допълнително ще подобри ефективността на автомобила.

Освен по-голям капацитет за съхранение на енергия в по-малко пространство, тези батерии се нуждаят от много по-кратко време за зареждане. И по-голяма безопасност от литиево-йонните, които съдържат запалим електролитен разтвор.

Пилотната производствена линия SDI на Samsung вече работи от 2023 г. В началото на годината тя започна да доставя пробни батерии на водещите световни автомобилни производители, както и на своите редовни клиенти като BMW.

Южнокорейската компания не е единствената, която работи по темата. Американската ONE планира да пусне на пазара батерия с още по-висока плътност - 1007 Wh/l, през 2027 г. Някои производители на автомобили също се стремят да разработят свои собствени твърдотелни батерии. Например, Hyundai Motor Group има за цел да ги произвежда от 2027 г. специално за своите електрически автомобили.

От Toyota пък уверяват, че първата кола с тази батерия може да е хибридна. Японският лидер възнамерява да пусне на пазара хибрид твърда батерия през „ първата половина на това десетилетие “. Това ще бъде лакмусов тест, както по отношение на дълголетието, така и на надеждността, на тази батерия преди пускането й на пазара в електрическа кола. Умни хора!

В нашата медия вече сме обяснявали разликата между двата вида батерии. Но все пак! Основната разлика между твърдотелната батерия и литиево-йонните, използвани в момента в електрическите автомобили, е компонент, известен като електролит. В литиево-йонната батерия той е течност. В твърдотелния аналог е твърдо вещество. Този твърд електролит е една от причините твърдотелните батерии да са по-безопасни от литиево-йонните. Ако батерия с течен електролит е счупена или пробита, двете страни на електролита могат да изтекат, а това да доведе до неконтролиран енергиен поток, последван от пожар.

Освен това твърдите вещества също са по-плътни от течностите, което означава, че електролитът заема по-малко място и клетките на батерията могат да бъдат по-малки.


0 от 500
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Току що цената на стара Тесла падна от 60к на 6к, иначе дайте ми една такава, ще я пълня когато е евтин тока и ще ви продавам да си зареждате ел. колите когато е път пъти по-скъп.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    факт ( преди 1 месец )
    И пак 500км чеобег и пак нищо
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Асан Фарадея ( преди 1 месец )
    Яка бактерия бате
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 40 - Да, за деиндустирализираните страни, където сеското стопанство е на ниво 18 век ...
  • #40
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С тази батерия се слага край не само на ДВГ но и на всеки друг добив на енергия освен вятър и слънце, тъй като вече ще има батерии, ,които ще гарантират стабилността на доставките на ток.
  • #39
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Ввв ( преди 1 месец )
    Пропагандата на зелената простотия няма край.Гьобелс ряпа да яде.Произвеждайте коли каквито си желаете,а аз ще си купя каквато аз желая.Това е пазарна икономика.Глобалното затопляне е една измамаТо е в следствие на дадения период на Земята.Ще продължи до края на столетието.
  • #38
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам от къде некадърниците от аутомедия си превеждат статиите но в оригиналната статия пише увеличение на капацитета с 40% не 3 пъти.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    До #32: Никой не гарантира, коя точни електронния, ще преобладава и нищо не може да наложи единствена система. Светът е прекалено разнообразен и ще използва възможен максимум системи, каквото и да твърдят определени компании, дето хвалят своите си батерии. Критични за масовостта, са концепцията, организацията и конструкцията на батериите и едва след това, идват технологиите. Защо? Ами защото без идея какво и защо трябва да се направи, какви технологии (know-how), какви 5 лева?
  • #36
    0 rate up comment 3 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    До #29: Ако целиш да прехвършиш света от двг на електрички, трябва качествено да отслабиш критиките и забележките към тях, а не да се правиш на интересен и да те избива на сарказъм. И бензинът и дизелите, и LРG горят. Ама ред характеристики на пожарите там, са други, както и гасенето им, и щетите от тях. А някакво частично подобрение, при тях, струва огромни разходи за R&D заради системно повтаряне на едни и същи грешки при решение на повърхността, дадено от Природата. Бедни ми Homo Sapiens!
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 1 месец )
    Сам даваш още едно доказателство, че такова понятие като "гасене" на запалила се батерия не съществува. По-правилно е да се каже "забавяне на горенето" или "чакане да изгори". Въпросното забавяне или чакане може да е часове, дни или дори седмици, но очевидно единствения "факт" е, че батерията ще изгори.