IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени създадоха „батерия на бъдещето“ за Lamborghini

Откритието им ще може напълно да замени металите, чийто добив е много вреден за околната среда

Изследователи от Масачузетския технологичен институт (MIT) са разработили специален материал за марката Lamborghini, който може да замени проблемния кобалт в литиевите батерии, съобщава MIT news .

ценни метали

Разработчиците уверяват, че новите батерии ще струват 70% по-малко, тъй като в конструкцията им няма да се използват редки и токсични химикали. В същото време качеството на тяхната работа няма да бъде по-ниско от литиевите им аналози. Компанията Lamborghini вече получи патент за новата разработка.

Както знаете, кобалтът и никелът в катодите осигуряват висок капацитет и енергийна плътност за литиевите батерии. Учените от различни страни многократно са търсили заместител на тези вещества, но все още не не могат напълно да се отърват от тях с помощта на органични елементи. Факт е, че органичните вещества се разтварят в електролитите и това е голям проблем. И дори използването на полимери като свързващи елементи не помогна, тъй като капацитетът на устройството намалява.

Сега, MIT твърди, че е намерен заместител на кобалта. Това е органичен материал с висока пропускливост, като това се отнася както за тока, така и за капацитета. Полимер също е използван като свързващо звено, но в малко количество. Учените смятат, че откритието им ще може напълно да замени металите, чийто добив е много вреден за околната среда.

Заместителят на кобалта е бис-тетраамин бензохинон (TAQ) наслоено вещество. Интересното е, че TAQ е подобен на графита, който се използва при създаването на електроди, в някои отношения. TAQ молекулите имат пръстеновидна структура, която също съдържа хинони и амини. Хиноните са способни да акумулират електрони, а амините - да създават стабилни водородни връзки, благодарение на което TAQ не се разтваря в електролита.

Материалът вече е тестван. Изследователите установяват, че неговата проводимост и капацитет са същите като на литиевите батерии с кобалт. Що се отнася до скоростта на зареждане, TAQ катодите помагат тя да се ускори значително. Батериите, базирани на новото вещество, ще бъдат много по-ефективни при работа, смятат учените.