IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung пуска чудовищна батерия, която бие 4 пъти сегашните по пробег

Ще се зарежда само за 10 минути, конкурентите също готвят свои проекти

Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег.

 
електрическа кола


Упражнението като при бензинов или дизелов автомобил изглежда мечта. Направо научна фантастика, но я обещава твърдотелната батерия на Samsung SDI . Южнокорейската фирма обяви в сряда, че ще започне масово производство на чудото за електрически автомобили и други приложения през 2027 г. Тези батерии ще имат енергийна плътност от 900 Wh на литър.

За да ни даде ясна представа, това е почти четири пъти (3,67 - да бъдем точни) по-голяма енергийната плътност сравнение с тези, които ползва Tesla (245 Wh на литър). Какво означава това? Батерия с твърд електролит Samsung SDi  - със същия размер като тази, монтирана на Tesla Model 3,  ще има почти четири пъти по-голяма автономност. Или обратното, колата ще получи същия пробег, но с почти четири пъти по-малка и следователно много по-лека батерия. Това допълнително ще подобри ефективността на автомобила.

Освен по-голям капацитет за съхранение на енергия в по-малко пространство, тези батерии се нуждаят от много по-кратко време за зареждане. И по-голяма безопасност от литиево-йонните, които съдържат запалим електролитен разтвор.

Пилотната производствена линия SDI на Samsung вече работи от 2023 г. В началото на годината тя започна да доставя пробни батерии на водещите световни автомобилни производители, както и на своите редовни клиенти като BMW.

Южнокорейската компания не е единствената, която работи по темата. Американската ONE планира да пусне на пазара батерия с още по-висока плътност - 1007 Wh/l, през 2027 г. Някои производители на автомобили също се стремят да разработят свои собствени твърдотелни батерии. Например, Hyundai Motor Group има за цел да ги произвежда от 2027 г. специално за своите електрически автомобили.

От Toyota пък уверяват, че първата кола с тази батерия може да е хибридна. Японският лидер възнамерява да пусне на пазара хибрид твърда батерия през „ първата половина на това десетилетие “. Това ще бъде лакмусов тест, както по отношение на дълголетието, така и на надеждността, на тази батерия преди пускането й на пазара в електрическа кола. Умни хора!

В нашата медия вече сме обяснявали разликата между двата вида батерии. Но все пак! Основната разлика между твърдотелната батерия и литиево-йонните, използвани в момента в електрическите автомобили, е компонент, известен като електролит. В литиево-йонната батерия той е течност. В твърдотелния аналог е твърдо вещество. Този твърд електролит е една от причините твърдотелните батерии да са по-безопасни от литиево-йонните. Ако батерия с течен електролит е счупена или пробита, двете страни на електролита могат да изтекат, а това да доведе до неконтролиран енергиен поток, последван от пожар.

Освен това твърдите вещества също са по-плътни от течностите, което означава, че електролитът заема по-малко място и клетките на батерията могат да бъдат по-малки.


0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    "Даже и при 250 квч зареждане го нема това... То и батерия двто държи 500 км без" условия" нема." То обещанието какво общо има? Не си ли ходил на избори и не си ли слушал речи от рода на " Никой не може да изпълни това, което ние можем да ви обещаем" и ако samsung обещава 500 км с 10 минутно зареждане, без да споменава цена, то от toyota обещават на едро - 1200 км зареждане за по-малко от 10 минути, на половината цена на сегашните батерии.
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    разбира се след толкова вълнуваща и обнадеждаваща информация за тази нова технология, споменаването на цената би било като студен душ за читателите...
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Toyota твърди, че е направила технологичен пробив за разрешаване на проблемите с издръжливостта и решение за материалите, което ще позволи на електрическо превозно средство, захранвано от твърда батерия, да има обхват от 1200 км и време за зареждане от 10 минути или по-малко.Чрез намаляване на броя на процесите, необходими за производството на материали за батерии, цената на твърдотелните батерии може да бъде намалена до подобни или по-евтини нива от литиево-йонните батерии на течна ос ...
  • #13
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всеки китайски телефон е в пъти по-добър и по-евтин от самсунг, за смешните им телевизори да не казвам, продължавайте с хейта.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег." - Даже и при 250 квч зареждане го нема това... То и батерия двто държи 500 км без" условия" нема.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Такива новини излизат всяка седмица.Всички производители се мъчат да произвеждат твърдотелни батерии,за цената нищо не се казва.
  • #10
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Може но предполагам на цена 10 пъти нагоре, иначе Самсунг преди да се появи Епъл бяха една фирмичка с телефони които единствено екрана впечатляваше и нищо друго, сега впечатляват единствено с цени.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Е то в началото със сигурност ще струва много докато не се покрие търсенето и докато се избият разходите за разработка и съответно сигурно ще се ползва първо за скъпи и мощни модели
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 1 минута )Самсунг 15г батерия за телефон не можа да направи като хората..." Това е една от причините с нетърпение да очаквам да излезе електромобила на xiaomi. Те са пословични с добрите си батерии и бързото зареждане. Надали ще ни изненадат с кой знае какъв пробег, но е напълно достатъчно да постигнат зареждане за 10 минути и пробегът няма да има практическо значение дори да е само 300-400 км.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре звучи. Вместо 600 кг батерията да тежи 300 кг и въпреки това вместо 500 км да има 1000 километра пробег.