IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung пуска чудовищна батерия, която бие 4 пъти сегашните по пробег

Ще се зарежда само за 10 минути, конкурентите също готвят свои проекти

Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег.

 
електрическа кола


Упражнението като при бензинов или дизелов автомобил изглежда мечта. Направо научна фантастика, но я обещава твърдотелната батерия на Samsung SDI . Южнокорейската фирма обяви в сряда, че ще започне масово производство на чудото за електрически автомобили и други приложения през 2027 г. Тези батерии ще имат енергийна плътност от 900 Wh на литър.

За да ни даде ясна представа, това е почти четири пъти (3,67 - да бъдем точни) по-голяма енергийната плътност сравнение с тези, които ползва Tesla (245 Wh на литър). Какво означава това? Батерия с твърд електролит Samsung SDi  - със същия размер като тази, монтирана на Tesla Model 3,  ще има почти четири пъти по-голяма автономност. Или обратното, колата ще получи същия пробег, но с почти четири пъти по-малка и следователно много по-лека батерия. Това допълнително ще подобри ефективността на автомобила.

Освен по-голям капацитет за съхранение на енергия в по-малко пространство, тези батерии се нуждаят от много по-кратко време за зареждане. И по-голяма безопасност от литиево-йонните, които съдържат запалим електролитен разтвор.

Пилотната производствена линия SDI на Samsung вече работи от 2023 г. В началото на годината тя започна да доставя пробни батерии на водещите световни автомобилни производители, както и на своите редовни клиенти като BMW.

Южнокорейската компания не е единствената, която работи по темата. Американската ONE планира да пусне на пазара батерия с още по-висока плътност - 1007 Wh/l, през 2027 г. Някои производители на автомобили също се стремят да разработят свои собствени твърдотелни батерии. Например, Hyundai Motor Group има за цел да ги произвежда от 2027 г. специално за своите електрически автомобили.

От Toyota пък уверяват, че първата кола с тази батерия може да е хибридна. Японският лидер възнамерява да пусне на пазара хибрид твърда батерия през „ първата половина на това десетилетие “. Това ще бъде лакмусов тест, както по отношение на дълголетието, така и на надеждността, на тази батерия преди пускането й на пазара в електрическа кола. Умни хора!

В нашата медия вече сме обяснявали разликата между двата вида батерии. Но все пак! Основната разлика между твърдотелната батерия и литиево-йонните, използвани в момента в електрическите автомобили, е компонент, известен като електролит. В литиево-йонната батерия той е течност. В твърдотелния аналог е твърдо вещество. Този твърд електролит е една от причините твърдотелните батерии да са по-безопасни от литиево-йонните. Ако батерия с течен електролит е счупена или пробита, двете страни на електролита могат да изтекат, а това да доведе до неконтролиран енергиен поток, последван от пожар.

Освен това твърдите вещества също са по-плътни от течностите, което означава, че електролитът заема по-малко място и клетките на батерията могат да бъдат по-малки.


0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Самсунг 15г батерия за телефон не можа да направи като хората...
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    "Ентусиастите дето са готови да дадат 40-50К за кола и да преглътнат, че след 2-3 години батерията им ще е технологичен пенсионер са на свършване." Ще свършат, когато свършат хората, които така или иначе си купуват нов автомобил на всеки три-четири години. Иначе си абсолютно прав, че повечето клиенти се ослушват и чакат платото. Но не платото на технологичния напредък, а платото на цените. Че много боли, когато си купиш чисто нов автомобил, а след седмица свалят цените с 10 000 евро
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И двамата сте напълно прави, но все пак вече не говорим за лабораторни тестове, А за реални батерии, чиито прототипи вече изпращат на автомобилните производители за тестове. Това е доста обнадеждаващо. Въпросът вече не е дали, а кога.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Ииии такива новини са една от скритите причини за застоя в търсенето на електрички!Не само новините, а реалното развитие в технологията което показват. Докато технологията не достигне плато на развитие при което масовия потребител да не очаква сериозни промени за период от 7-8 години, ще има да почакат масова купуване на електрички!Ентусиастите дето са готови да дадат 40-50К за кола и да преглътнат, че след 2-3 години батерията им ще е технологичен пенсионер са на свършване.
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Такива статии има всяка седмица. Единственото което е по-обнадеждаващо е че идва от голям производител на батерии, а не от независима лаборатория. Но идва въпроса кога ще може да излезе на пазара (ако излезе) и най-вече колко ще струва.
  • #1
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Доообре ( преди 2 месеца )
    Аз колко такива новини съм прочел през последните няколко години, ехееееее...