IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung пуска чудовищна батерия, която бие 4 пъти сегашните по пробег

Ще се зарежда само за 10 минути, конкурентите също готвят свои проекти

Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег.

 
електрическа кола


Упражнението като при бензинов или дизелов автомобил изглежда мечта. Направо научна фантастика, но я обещава твърдотелната батерия на Samsung SDI . Южнокорейската фирма обяви в сряда, че ще започне масово производство на чудото за електрически автомобили и други приложения през 2027 г. Тези батерии ще имат енергийна плътност от 900 Wh на литър.

За да ни даде ясна представа, това е почти четири пъти (3,67 - да бъдем точни) по-голяма енергийната плътност сравнение с тези, които ползва Tesla (245 Wh на литър). Какво означава това? Батерия с твърд електролит Samsung SDi  - със същия размер като тази, монтирана на Tesla Model 3,  ще има почти четири пъти по-голяма автономност. Или обратното, колата ще получи същия пробег, но с почти четири пъти по-малка и следователно много по-лека батерия. Това допълнително ще подобри ефективността на автомобила.

Освен по-голям капацитет за съхранение на енергия в по-малко пространство, тези батерии се нуждаят от много по-кратко време за зареждане. И по-голяма безопасност от литиево-йонните, които съдържат запалим електролитен разтвор.

Пилотната производствена линия SDI на Samsung вече работи от 2023 г. В началото на годината тя започна да доставя пробни батерии на водещите световни автомобилни производители, както и на своите редовни клиенти като BMW.

Южнокорейската компания не е единствената, която работи по темата. Американската ONE планира да пусне на пазара батерия с още по-висока плътност - 1007 Wh/l, през 2027 г. Някои производители на автомобили също се стремят да разработят свои собствени твърдотелни батерии. Например, Hyundai Motor Group има за цел да ги произвежда от 2027 г. специално за своите електрически автомобили.

От Toyota пък уверяват, че първата кола с тази батерия може да е хибридна. Японският лидер възнамерява да пусне на пазара хибрид твърда батерия през „ първата половина на това десетилетие “. Това ще бъде лакмусов тест, както по отношение на дълголетието, така и на надеждността, на тази батерия преди пускането й на пазара в електрическа кола. Умни хора!

В нашата медия вече сме обяснявали разликата между двата вида батерии. Но все пак! Основната разлика между твърдотелната батерия и литиево-йонните, използвани в момента в електрическите автомобили, е компонент, известен като електролит. В литиево-йонната батерия той е течност. В твърдотелния аналог е твърдо вещество. Този твърд електролит е една от причините твърдотелните батерии да са по-безопасни от литиево-йонните. Ако батерия с течен електролит е счупена или пробита, двете страни на електролита могат да изтекат, а това да доведе до неконтролиран енергиен поток, последван от пожар.

Освен това твърдите вещества също са по-плътни от течностите, което означава, че електролитът заема по-малко място и клетките на батерията могат да бъдат по-малки.


0 от 500
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 1 месец )
    Ти сериозен ли си да вярваш на японците на 110%? Прочети статията BatteriesToyotas Failure With Solid State Batteries: A Timeline from 2009 to 2023 където са дали хронологията на всичките лъжи на toyota от 2009 до днес за твърдотелните батерии. Единственото което се променя е времето за зареждане и пробега. Иначе масовото производство се започва след две-три години във всяка статия. На техен фон, дори психопата патологичен лъжец Илон Мъск изглежда аматьор.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега, Миналата година на представянето купих S23 256Gb за 759евро. Не си мисли че китайски с подобни камери и процесор са по 400Е. Провери колко струва сгъваем на Орро - не е 500Е.
  • #24
    9 rate up comment 3 rate down comment
    пропов ( преди 2 месеца )
    No16 : Политиците лъжат, защото са мандатни. То ест седят няколко години и идват следващите. И най вече защото хрчат чужди пари. Автомобилните марки не могат да лъжат на едро защото целта им е да се задържат на пазара колкото де може по дълго, някой вече чукнаха 100 години. А и си харчат техните пари. Няма как да ги харчат за глупости и евтин популизъм. А конкретно японците никога не бият тъпана, ако не са 110% сигурни. Така че става интересно с тая пуста електрификация.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 13 - Да не псоменавам, че Самсунг взеха да отказват всяякакъв root на телефоните си. Кво па толкова крият?
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Дори днес има автомобили с по-голям пробег от 500 км и батерии които се зареждат по-бързо от 250 kW." - За цели 4 минути, и то ако условията са прекрасни, ама 500 км, братле, освен ако не шкараш със 65 км/ч на хубав топъл път с хубаво време, ще видиш ама друг път. То и на моята тройка и дават 580 км-а, ама ако направя 430 в добър ден се радвам. Ако ми тежи повече крачето, може и под 380 да падна.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 19 - Те бабените ти ги слушаме от 2008-а. Все идва лсед 2-3 години.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 месеца )
    На моето гадже митбъстъра не му действа.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    анонимен ( преди 21 минути ) "Даже и при 250 квч зареждане го нема това... То и батерия двто държи 500 км без" условия" нема." Осъзнаваш ли че коментираш батерия и зарядна инфраструктура от 2017 година, А В статията се говори за батерии и зарядна инфраструктура за 2027 година? Дори днес има автомобили с по-голям пробег от 500 км и батерии които се зареждат по-бързо от 250 kW. Старата технология батерии. Тези новите ще имат четири пъти по голям капацитет и четири пъти по-бързо зареждане
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Тези, които сменят колите на 3-4 години много силно зависят от остатъчната стойност на колите накрая на въпросните 3-4 години, независимо дали си ги купуват или наемат от лизингова фирма. Засега остатъчната стойност при електричките е много, много сложна и много, много тъмна материя. Почти на никого не му се започва "отначало" при всяка смяна на колата.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Както за нашите течни, така и за твърди батерии, ние се стремим драстично да променим ситуацията, при която настоящите батерии са твърде големи, тежки и скъпи, каза Кейджи Каита, президент на изследователския и развойния център на Toyota за въглеродна неутралност. По отношение на потенциала, ние ще се стремим да намалим наполовина всички тези фактори.