IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Samsung пуска чудовищна батерия, която бие 4 пъти сегашните по пробег

Ще се зарежда само за 10 минути, конкурентите също готвят свои проекти

Батерията на вашия електрически автомобил е изтощена и остават едва 10%. Спирате на зарядна станция. Не са нужни повече от 10 минути или едно кафе време. Отново сте на пътя с повече от 500 км пробег.

 
електрическа кола


Упражнението като при бензинов или дизелов автомобил изглежда мечта. Направо научна фантастика, но я обещава твърдотелната батерия на Samsung SDI . Южнокорейската фирма обяви в сряда, че ще започне масово производство на чудото за електрически автомобили и други приложения през 2027 г. Тези батерии ще имат енергийна плътност от 900 Wh на литър.

За да ни даде ясна представа, това е почти четири пъти (3,67 - да бъдем точни) по-голяма енергийната плътност сравнение с тези, които ползва Tesla (245 Wh на литър). Какво означава това? Батерия с твърд електролит Samsung SDi  - със същия размер като тази, монтирана на Tesla Model 3,  ще има почти четири пъти по-голяма автономност. Или обратното, колата ще получи същия пробег, но с почти четири пъти по-малка и следователно много по-лека батерия. Това допълнително ще подобри ефективността на автомобила.

Освен по-голям капацитет за съхранение на енергия в по-малко пространство, тези батерии се нуждаят от много по-кратко време за зареждане. И по-голяма безопасност от литиево-йонните, които съдържат запалим електролитен разтвор.

Пилотната производствена линия SDI на Samsung вече работи от 2023 г. В началото на годината тя започна да доставя пробни батерии на водещите световни автомобилни производители, както и на своите редовни клиенти като BMW.

Южнокорейската компания не е единствената, която работи по темата. Американската ONE планира да пусне на пазара батерия с още по-висока плътност - 1007 Wh/l, през 2027 г. Някои производители на автомобили също се стремят да разработят свои собствени твърдотелни батерии. Например, Hyundai Motor Group има за цел да ги произвежда от 2027 г. специално за своите електрически автомобили.

От Toyota пък уверяват, че първата кола с тази батерия може да е хибридна. Японският лидер възнамерява да пусне на пазара хибрид твърда батерия през „ първата половина на това десетилетие “. Това ще бъде лакмусов тест, както по отношение на дълголетието, така и на надеждността, на тази батерия преди пускането й на пазара в електрическа кола. Умни хора!

В нашата медия вече сме обяснявали разликата между двата вида батерии. Но все пак! Основната разлика между твърдотелната батерия и литиево-йонните, използвани в момента в електрическите автомобили, е компонент, известен като електролит. В литиево-йонната батерия той е течност. В твърдотелния аналог е твърдо вещество. Този твърд електролит е една от причините твърдотелните батерии да са по-безопасни от литиево-йонните. Ако батерия с течен електролит е счупена или пробита, двете страни на електролита могат да изтекат, а това да доведе до неконтролиран енергиен поток, последван от пожар.

Освен това твърдите вещества също са по-плътни от течностите, което означава, че електролитът заема по-малко място и клетките на батерията могат да бъдат по-малки.


0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 3 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    До #29: Ако целиш да прехвършиш света от двг на електрички, трябва качествено да отслабиш критиките и забележките към тях, а не да се правиш на интересен и да те избива на сарказъм. И бензинът и дизелите, и LРG горят. Ама ред характеристики на пожарите там, са други, както и гасенето им, и щетите от тях. А някакво частично подобрение, при тях, струва огромни разходи за R&D заради системно повтаряне на едни и същи грешки при решение на повърхността, дадено от Природата. Бедни ми Homo Sapiens!
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 1 месец )
    Сам даваш още едно доказателство, че такова понятие като "гасене" на запалила се батерия не съществува. По-правилно е да се каже "забавяне на горенето" или "чакане да изгори". Въпросното забавяне или чакане може да е часове, дни или дори седмици, но очевидно единствения "факт" е, че батерията ще изгори.
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако си прав е при всеки пожар изгаряха напълно, Как така след като са я изгасили се запалва след няколко часа отново? Ти ги превърна във Феникс. Изгарят напълно по няколко пъти.
  • #33
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 32 ( преди 1 месец )
    А пък 100% от запалилите се електрички са тотал щета, т.е. запали ли се, спасение няма (че и повличат всичко покрай тях). Чиста статистика и факти.
  • #32
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Колкото и лесно да се гасят, над 50% от запалените бензинови или дизелови автомобили стават тотал щета. Но пък се палят 10 пъти по-често. Тоест на милион автомобили, ще изгорят поне пет пъти повече бензинови автомобили напълно, отколкото електромобили. Чиста статистика и факти. Да не говорим, че най-евтините батерии са желязофосфатните. Тенденциите са те да са масовите батерии. А те не горят и не се самозапалват. Има ли бензин който не гори?
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Май не си пробвал да запалиш нафта. Драмата на тези пожари и онези на батериите, е че едните се гасят сравнително лесно и бързо, а другите като тръгнат няма спиране. Дет се вика, те и авариите в АЕЦ са редки, но като се случат си бало капаците.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Много коли минават 500 км с 90 км/ч. А на извънградско, но не по магистрала, не можеш да направиш 90 км/ч средна скорост, така че може и повече от 500. За момента никой не твърди, че могат да се направят 500 км със 140 км/ч.
  • #29
    15 rate up comment 4 rate down comment
    До 28 ( преди 1 месец )
    Така е. Не мислят тези производители. Пълнят батериите със запалим електролит. Не е като добрите стари времена да пълнят автомобилите с незапалими бензин дизел пропан-бутан и абсолютно невзривяем метан. Преди никога не е имало пожари на автомобил в човешката история. Пожарите започнаха едва след като зелените терористи наложиха електромобилите. Ще изпозапалят света. Сега горят, а твърдотелните батерии направо ще се взривяват и ще предизвикат ядрени катастрофи. Забравил си да кажеш за облъчването
  • #28
    2 rate up comment 4 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    Да, но Rвътр.ограничава КПД и макс.мощност и производителите, прегръщат критиките. И изгарят И коли, И хора. Лошо.
  • #27
    6 rate up comment 4 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    Дори с днешните батерии, този т.нар. "течен" електролит, нито се плиска в, нито просто така, може да изтече от корпуса им. Проблемът е другаде и остава Съществен за всички днешни батерии: ОГРОМНИЯТ капацитет на клетките. Работата е там че, веднъж окъсили по някаква причина, цялата им апасвна към момента енергия, във вид на ток, се стича към точката на късното съединение и нищо не може да прекъсне този процес. И следва пожар. Единствената причина, която ограничава този ток, е повишеното R вътр