IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа вече се дави в китайски коли

Капацитетът на пристанищата е изчерпан, но доставките продължават да идват

Една-единствена снимка стига, за да придобие човек представа за три явления наведнъж: за мащабите на китайското автомобилно нашествие в Европа, за опасността, надвиснала над европейската промишленост, и за разколебаването на уверено растящия само преди половин година пазар за електрически автомобили. Снимката може да е от китайското пристанище Янтай, показваща десетки хиляди нови автомобили, чакащи да се качат на кораб за Стария континент. Или пък може да е от белгийското пристанище в Антверп и да показва същите десетки хиляди автомобили, вече пристигнали, но нямащи къде да отидат.
  
  
китайски коли, пристанище, Янтай
Електромобили чакат да бъдат натоварени на кораб за Европа на пристанището в Янтай
  
    
Антверп и още няколко големи европейски пристанища са буквално задръстени от китайски електромобили. Антверп е портът с най-голям капацитет за автомобили в Европа, но и този капацитет е напълно изчерпан. Всичките 130,000 паркоместа на пристанището са заети, автомобили заемат и позиции, предвидени за съвсем други товари. Най-големи количества се падат на китайските марки MG, BYD, Great Wall, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda и Hongqi.
  
    
китайски коли, пристанище, Антверп
130-те хиляди паркоместа в Антверп, най-голямото пристанище за автомобили в Европа, отдавна са изчерпани
  
    
Някои от колите стоят повече от една година на пристана. В същото време доставките от Китай не спират, и всяка седмица стоварват на европейска земя нови количества. Амбициозният план, поставен пред китайските автомобилни компании, е да увеличат износа си с нови 50% след 58-те процента ръст за 2023. В някои случаи колите се транспортират към Европа, още преди да са намерени дилъри, които да ги продават. В много случаи няма и осигурен наземен транспорт към окончателната им дестинация.
  
   


  
   

 

0 от 500
  • #24
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 9 явно това вече е в ход щом бабишкера караварски при посещението си в Китай каза,че трябва да спрат да произвеждат защото за тях не остана пазар.На което председателя Си и обърна гръб и изпрати кмета на едно малко планинско село да я проводи до летището,което означава пълно пренебрежение спрямо страната и.Така стана и оня ден с Урсулицата която се опита да диктува на председателя Си и тоя удостои с пренебрежителен отговор,като и потопи гемийте.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 произведени и стигнали евро г йски пристанища китайски автомобили са потенциални за продажба,защото никой няма да доставя без да знае,че няма да ги продаде.Мислете преди да пишете и стига с тия тъпанарщини за партийни линии и партии,че се видя до де го докарахте с чуждопоклоничеството и манията за величие над другите.
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5,повечето хора ще предпочетат евтините и качествени китайски коли,не скъпите и ненадеждни американски варели с форма на олиго френ,да не говорим за евро ге йските които са скъпи и с къс пробег.
  • #21
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Аз ще си взема ( преди 1 месец )
    Чудесна новина за хора като мен. Които искат нова кола. Колите са супер. Тук има само хейтъри каращи пасат и октавиа дизел.
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    130 хил?!!! Имай в предвид че всеки ден се трупат пристанищни такси, предполагам че доста от тези коли ще излязат на търгове, защото след няколко месеца на пристанището си вътре,
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Знам, че не четеш повече от едно изречение защото дори то ти отнема около 30 минути да го разбереш. Пиша за останалите. Така или иначе не можеш да понесеш отговорите на въпросите, които задаваш.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Мите, изобщо не ти чета пространните безсмислени словоизлияния, така че хич не се пънкяй да ми ги пишеш.
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    в официалните европейски сервизи не могат да подържат автомобилите как си я представят китайчетата да продават без дилърства и без сервиз
  • #16
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Никой не ще китайските коли.Те са непродаваеми
  • #15
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    "Очеизвадно, както казва 1-ви, че става дума за прибиране на една държавна субсидия и нищо друго." Повече от очевадно е, че си нямаш идея какво е това субсидия. Обикновено субсидиите се дават на крайния клиент, СЛЕД закупуване на електромобила. Как си представяш, че тези автомобили са получили субсидии ПРЕДИ да бъдат продадени?