IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-популярни двигателя втора ръка: Плюсове и слаби места

От 1.9 TDI и 1.5 dCi до 20-клапанния 1.8 на Audi: тези агрегати доминират в България

Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
  
   
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):


 
     

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    #7 Карам бензин, който не чади и не мирише. Тракащ, миризлив дизел не бих си приничил
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 седмици )
    9ти, приемам забележката!!! Написах най-надеждните които се карат в БГ, защото имам скромен опит с автомобили и всички тези описани двигатели(може би без 2л бензин на Ауди) са много здрави ако се обслужват навреме. Предполагам не случайно са най-често избираните такива.
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нееднократно ми се е случвало да карам след лъскави автомобили със таква черна опашка, че почвам да се безпокоя да не ми се запуши въздушния филтър. Поддържайте си двигателите, колеги.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    9 ( преди 3 седмици )
    Чичо Кольо, ако не си забелязал, статията се отнася не до най-надеждните двигатели, а до най-често срещаните, и какви проблеми имат. Същата забележка важи за пациентите с алфа и фиат дизел :D
  • #11
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    най-здравия е 1,9jtd на фиат-алфа. Първите от 100/105 коня. Това няма чупене и държи до 200 коня надуване
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 3 седмици )
    #8/9 Всъщност, най-смрадливите дизели са на "премиум" марки с лъскав външен вид, но явно на много стотици хиляди км., в което всеки се убеждава на светофара! По-скромните марки са по-чисти, понеже са по-нови и съответно евро сертификатите са актуални. Едната ми кола е с 2.0hdi 163к.с. и е в заводските си норми за евро 5, дори листа от ГТП е в жабката !
  • #9
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    До Чичо Кольо.Кара дизел,но си мечтае за евтина електричка втора употреба,от която да продава ток на баламите.
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 седмици )
    1.9 помпа дюза на VW е наистина много здрав двигател. 8ми, Чичо Кольо да ти каже, ако не си забелязал статията се отнася за най-надеждните двигатели карани в БГ, а не за най-замърсяващите. То е ясно че всеки 20 годилвн двигател няма да е прекрасен, но това е ситуацията в БГ. Ти каква кола караш???? Електричка ли?
  • #7
    22 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пълно със смрадливи дизели. То се вижда и по улиците. Смрад и ***. При един реален ГТП, почти всички дизели у нас трябва да бъдат спрени.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 3 седмици )
    Гледах в ютуб представяне на 2.0 hdi и ми направи впечатление, че точно този проблем, за който се твърди, че "умира" двигателят при скъсване на ремъка е избегнат конструктивно, като в кобилиците има слаби места, които се чупят при сблъсък на бутало-клапан! Ремонта е значително по-лесен и финансово поносим!