Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Но сложното им устройство означава, че изискват по-компетентни грижи. Имат комплицирана система за охлаждане и вентилация на картера с множество магистрали. Течовете и замърсяванията водят до проблеми с охлаждането и до повишено налягане в картера. Има и система за промяна на дължината на всмукателния колектор, но тя не създава никакви проблеми.
Всъщност при нормална поддръжка проблемите при този мотор започват чак след 400,000 км, и обикновено са свързани с икономисване от смените на маслото. Пренебрегването на тази процедура води до повишен разход на масло, понижаване на компресията и дори до надрасквания на цилиндровите стени. Ако не занемарите грижите за него, този 1.8 може да се отплати с поне 700,000 км пробег.