Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
В последните няколко години това е може би най-внасяният двигател в България (говорим за "новия внос", разбира се). Тук става дума за две от ранните му модификации - OM611 (от 1997) и OM646 (от 2002). Тези двигатели сe монтират на практика във всички модели на Mercedes от края на 90-те до 2010, освен на S-класата. Има го обаче във вана Sprinter.
И двата агрегата са направени много солидно: с двуредна ангренажна верига, с чугунени цилиндрови блокове, имат 4 клапана на цилиндър и впръскване Common Rail. При леките коли турбокомпресорите често са оборудвани с електромеханичн актуатор за променлива геометрия. Някои версии имат и балансиращи валове.