Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Какво се случва с тези двигатели? Практиката показва, че след 400 000 км основните лагери често сдават багажа. Причината е обикновено в стила на шофиране: при ръчните трансмисии ранна смяна на предавката натоварва много мотора. Особено валидно е при Sprinter. По-добре да вдигнете хубаво оборотите преди смяна на предавката, отколкото да го мъчите на по-висока предавка от ниски обороти. При подобно шофиране OM611 може да счупи и колянов вал.
За този проблем се знае и много собственици на дизелови Mercedes имат навика да проверяват масления филтър по средата на интервала за смяна. Ако има проблем, се познава по натрупания във филтъра фин прах. В този случай трябва да смените основните лагери възможно най-скоро.
Можете да убиете 2.2 CDI дизел и през горивната система: ако дюзата на инжектора има теч на гориво и го пръска не във вдлъбнатината на буталото, а някъде настрани, тогава буталото може да прегрее, да се стопи, да се спука, оставяйки дълбоки драскотини по повърхността на цилиндъра.