Компанията Toyota обяви, че нейните планове за разработване и производство на батерии от следващо поколение и изцяло твърдотелни батерии са сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно правителствената програма за осигуряване на доставките на батерии.
За целта на Toyota е издаден сертификат за производство на батерии от следващо поколение (подобрена версия) от Prime Planet Energy & Solutions, Inc. (PPES), пускане на следващо поколение батерии (версия с подобрени характеристики) от Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE), както и R&D (разработка и производство) на изцяло твърдотелни батерии.
Автомобилният производител възнамерява да започне производството на следващото поколение батерии PPES от 2026 г., като постепенно изпълнява плановете и увеличава производствения обем до 9 GWh годишно, както и на изцяло твърдотелни батерии в собствения завод на Toyota .
Програмата на METI за инициатива за устойчивост на батерии се основава на Закона за икономическата сигурност и има за цел да подсили инфраструктурата за производство на батерии. Това включва производството на батерийни клетки, материали и производствено оборудване, които се считат за критични.
В същото време обаче Toyota обяви, че намалява плана си за производство на електромобили с цели 33%. Всъщност, официално поставената цел за производството на 1,5 млн EV годишно до 2026 г. си остава в сила, но в компания са наясно, че далеч по-реалистично е достигането на 1 млн единици, което означава с 1/3 по-малко.
До неотдавна Toyota беше критикувана, че залага на хибриди и има недостатъчна гама електрически превозни средства. Това в крайна сметка се оказа правилната стратегия, въпреки че автомобилният производител в крайна сметка обяви планове за пускането на пазара на множество нови електромобили.
Дори 1 млн EV представлява огромно увеличение, тъй като през 2023 г. Toyota е продала 100 000 коли само на ток. Според информациите компанията е решила да намали производството поради „забавяне на глобалния пазар на електромобили“. И като част от това усилие японците очакват да произведат 400 000 EV през следващата година.
Още през юли автомобилният производител заяви, че възнамерява да „предложи 30 BEV модела в световен мащаб от марките на Toyota и Lexus и да произвежда до 3,5 милиона BEV годишно“ до 2030 г. Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто „цели“.