IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Предлагат колите на метан да бъдат преоборудвани за бензин

Експлоатацията им е пълна икономическа загуба, твърдят в Германия

Германия е държавата с най-много автомобили в Европа, като по пътищата на страната се движат близо 80 000 коли, задвижвани с природен газ. С течение на години обаче търсенето на превозни средства със сгъстен природен газ (CNG), рязко намалява, съобщава местната Федералната служба за автомобилен транспорт.


метан


Според информация на Германския автомобили клуб (ADAC) в момента на пазара няма налични нови автомобили с това задвижване. Броят на бензиностанциите за CNG също непрекъснато намалява от 2016 г. насам. Едва около 700 от тях все още са били в експлоатация в Германия в началото на 2024 г., сочат данните на клуба.

Поради това собствениците на автомобили, задвижвани от CNG, имат все по-малко възможности за зареждане с гориво и понякога трябва да обикалят по дълги маршрути до най-близката бензиностанция. Резервните части също стават все по-трудни за намиране. Резервоарите на колите с природен газ обаче обикновено трябва да се сменят най-късно след 20 години, а в някои случаи и по-рано.

„Тъй като резервните части са скъпи или вече изобщо не са налични, експлоатацията на автомобили с CNG може да доведе до пълна икономическа загуба“, предупреждава Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в технологичния център на ADAC в Ландсберг.

Eвтини, използвани резервни резервоари от други държави обикновено не се приемат в Германия, защото нямат разрешително. Като алтернатива може да се провери дали автомобилът може да се преобразува да работи само на бензин. Това е възможно при така наречените „бивалентни CNG модели“, при условие че самостоятелната работа с бензин е отбелязана в лиценза за експлоатация и емисиите са тествани.

Въпреки проблемите, ADAC се застъпва за поддържане на широка мрежа от бензиностанции за CNG и доставка на резервни части, поне в средно срочен план. Това би било желателно не само по отношение на защитата на потребителите, но и на климата. В ADAC Ecotest, който оценява автомобилите въз основа на тяхното въздействие върху околната среда, моделите с двигатели на природен газ редовно превъзхождат своите бензинови и дизелови конкуренти.

Що се отнася до техния CO2 баланс, някои от тях са дори толкова добри, колкото електрическите автомобили. Това се дължи главно на добавянето на биометан, който се получава от ферментацията на оборски тор, хранителни отпадъци и възобновяеми суровини като царевица и трева.


0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митето е партиен секретар, теоретик, къде го търсите за практически случаи? Глей как ди дипли сметките за безплатното зареждане милиони километри, пропускайки разни "дребни" детайли като този, че за да ги заредиш от домашната инсалация а 2к лева трялвба да рисише закачен с часове за нея и то през деня. Той ако беше възрастен човек с житейски опит, щеше да знае, че обикновено колите не си стоят вкъщи през деня. Затова му е мъка, че разпределителните дружиства не искат да се занимават с нефелни фо
  • #5
    5 rate up comment 12 rate down comment
    До 5 ( преди 5 месеца )
    По същата причина по която никога не съм имал метанов автомобил, колкото и да беше изгодно преди години. Нито пък такъв с пропан бутан, въпреки че съм имал изгодни оферти. Пак продължаваш да ме питаш защо не бера череши от дърветата които съм засял тази година и вярваш че след като тази година не са дали плод никога няма да дадат. Призоваваш ме да ги отрежа и да не се грижа за тях, защото е глупаво да вярвам че след две-три години ще бера череши. За вас минало бъдеще и настояще е едно и също.
  • #4
    8 rate up comment 20 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Колко да е евтин метанът? Колко да е екологичен? За 2000 лв се инсталират 3kWp фотоволтици които 30 години произвеждат енергия за 20 000 км годишно. Половин милион километра за 2000 лв без емисии. Ток произведен локално без да изтичат финанси към чужди държави след като веднъж са закупени фотоволтаиците. Като говориш за екология и чистота на въздуха, би ли се затворил със семейството в гараж с работещ метанов автомобил със спокойствие за здравето и живота им?
  • #3
    6 rate up comment 14 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Спомням си тези времена. Метанът беше основната опорна точка срещу електромобилите и всички се смееха, когато говори когато говорех за евтин ток от фотоволтаици. Метанът излизаше колкото зареждане на нощна тарифа, тогава 10 стотинки за киловатчас, но никъде нямаше бързи зарядни станции за електромобили. Не че и метановите бяха много. Сега вероятно има 10 пъти повече зарядни за електромобили отколкото метан станции и е по-скъпо да караш на метан отколкото на бързи зарядни по 80 ст/kWh
  • #2
    22 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Е нали трябва да ни наложат електрокарите умишлено и насила уж че е наш избор и уж за екологията а то няма нищо общно с това. Метана е екологично гориво, но на някои не им изнася хората да карат еко и евтино.
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами направихте по 4 лева!!! Еххх едно време, какво бяхме на 15 какво хубаво беше. На тате колата с метанче. 20 лева 600 километра. Айде - спестеното отиваше за рушвети, като ни спре някой кука, ама ... абе забавно беше!