IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Предлагат колите на метан да бъдат преоборудвани за бензин

Експлоатацията им е пълна икономическа загуба, твърдят в Германия

Германия е държавата с най-много автомобили в Европа, като по пътищата на страната се движат близо 80 000 коли, задвижвани с природен газ. С течение на години обаче търсенето на превозни средства със сгъстен природен газ (CNG), рязко намалява, съобщава местната Федералната служба за автомобилен транспорт.


метан


Според информация на Германския автомобили клуб (ADAC) в момента на пазара няма налични нови автомобили с това задвижване. Броят на бензиностанциите за CNG също непрекъснато намалява от 2016 г. насам. Едва около 700 от тях все още са били в експлоатация в Германия в началото на 2024 г., сочат данните на клуба.

Поради това собствениците на автомобили, задвижвани от CNG, имат все по-малко възможности за зареждане с гориво и понякога трябва да обикалят по дълги маршрути до най-близката бензиностанция. Резервните части също стават все по-трудни за намиране. Резервоарите на колите с природен газ обаче обикновено трябва да се сменят най-късно след 20 години, а в някои случаи и по-рано.

„Тъй като резервните части са скъпи или вече изобщо не са налични, експлоатацията на автомобили с CNG може да доведе до пълна икономическа загуба“, предупреждава Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в технологичния център на ADAC в Ландсберг.

Eвтини, използвани резервни резервоари от други държави обикновено не се приемат в Германия, защото нямат разрешително. Като алтернатива може да се провери дали автомобилът може да се преобразува да работи само на бензин. Това е възможно при така наречените „бивалентни CNG модели“, при условие че самостоятелната работа с бензин е отбелязана в лиценза за експлоатация и емисиите са тествани.

Въпреки проблемите, ADAC се застъпва за поддържане на широка мрежа от бензиностанции за CNG и доставка на резервни части, поне в средно срочен план. Това би било желателно не само по отношение на защитата на потребителите, но и на климата. В ADAC Ecotest, който оценява автомобилите въз основа на тяхното въздействие върху околната среда, моделите с двигатели на природен газ редовно превъзхождат своите бензинови и дизелови конкуренти.

Що се отнася до техния CO2 баланс, някои от тях са дори толкова добри, колкото електрическите автомобили. Това се дължи главно на добавянето на биометан, който се получава от ферментацията на оборски тор, хранителни отпадъци и възобновяеми суровини като царевица и трева.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 15 ( преди 5 месеца )
    Не случайно съм избрал 3 киловата, въпреки че два киловата са напълно достатъчни за средностатистически автомобил. Просто е лесно да се провери колко произвеждат 3 GW, които са инсталирани в момента в България, защото има ежедневна, седмична и месечна статистика и можем да интерполираме. Примерно за април месец са произведени 450GWh, следователно 3kWh произвеждат 450kWh през април - 2250 км при разход 20kWh/100км равностойността на около 400-500лв гориво от инвестирани 2000 лв. Ами лятото?
  • #15
    13 rate up comment 4 rate down comment
    dedal ( преди 5 месеца )
    Този с тези 2000 за фотоволтаици е забравил една нула на цената и изобщо не виждал фотоволтаици.5 киловата са 10 панела и заемат площ 8 на 4.Това едва ли ще го събере в апартамента си, камили на балкона. И второ с тези 3 киловата на 8 месеца една две крушки на обяд и то не всеки ден
  • #14
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Гостенино ( преди 5 месеца )
    Какъв проблем виждаш в слънчево време 400 киловата фотоволтаична централа да произведе по-голямата част от енергията за захранване на 10 пещи по 30 киловата, които така или иначе не се загряват по едно и също време? Разбира се своя шеф е решил да пробва дали няма да успее да го направи с 4 kW за 3 000 лв и опита е бил неуспешен. При положение че си му главен инженер, дали е изненада успеха на операцията? Или пробвахте само с един панел 400 вата? Затова мразиш сайта на ЕСО - разкрива ти лъжите!
  • #13
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Едно време бях загледал такъв СЕАТ, ами то почти нямаше багажник а на негово място две бомби, не мерси!
  • #12
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Адреналинке електричке, фотоволтаичните панели на покрива могат да захранят осветлението и вентилацията в цеха за няколко часа по обяд.Ще захраниш електропещ с фотоволтаици, когато ти цъфнат налъмите и най после качиш Грета в Тесла, господин Тунберг.
  • #11
    3 rate up comment 13 rate down comment
    До 8 ( преди 5 месеца )
    Повечето работници точно това правят - пътуват всеки божи работен ден сутрин до работното място, оставят автомобила на паркинга в 7: 45 най-късно А в 17:15 се качват на него и тръгват от работа - тоест автомобилът над 9 часа стои паркиран. Питай Гост. Неговият работодател има 10 леярски пещи по 30 kW мощност - 300 kW инсталирана мощност само за тях, за които може да инсталира 400 киловата фотоволтаици, които ще са абсолютно свободни в обедната почивка. 50 автомобила по 40 км всеки. 10 000км/год
  • #10
    5 rate up comment 10 rate down comment
    До 10 ( преди 5 месеца )
    Защо трябва да задължаваш някого, да инвестира 2000 лв за фотоволтаици които да произвеждат ток на себестойност 3 стотинки и зарядна станция, за 500 лв, от която да ти продава тока с 1000% надценка над себестойността, за да зареждаш евтино? Работодателят за това ти е работодател, защото мисли вместо тебе от какво може да се печели и взема лъвския пай. За един и същ факт Ти виждаш само проблеми от които губиш, а той вижда решения от които да печели. Затова ти работиш за него, а не той за тебе.
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Митето ще задължи всички работодатели да построят навеси с фотоволтаици,за да има къде да си зареждат модерните шилета електрокарите.Този е бетер партиен секретар на пленум на БКП,построил е вече комунизма.
  • #8
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Стои 45 часа, когато не работиш с него и го ползваш само за А до Б и някой ми е направил инсталацията на въпросното място Б. Както винаги условията на задачите ти се плодят повече от полски зайци. Електроавтомобилът е чудесен, но трябва да правиш това, онова, трето, пето. Ама иначе е чудесен, както казахме. Знаем, че имаш решение за всеки проблем, но проблемът е, че това са проблеми, които ги нямам, когато не разчитам на електроавтомобил.
  • #7
    4 rate up comment 13 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Леко си пропуснал, че никъде не съм споменал за зареждане в къщи, а само за себестойността на енергията. Колко пъти да ти обяснявам, за зареждането на електромобилите под фотоволтаиците на работното ти място за 9 часовият ти работен ден, всеки ден. 45 часа седмично този автомобил така или иначе стои паркиран там и може да бъде зареждан с излишната енергия.