IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на дизели и на метанови модели се сринаха

В Европа спадът само за последното тримесечие на 2021 година е над 50%

Автомобилите с дизел и CNG (метан) са първите жертви на европейския пазар през 2021 г., сочат данните на Асоциациата на автомобилните производители в Европа (ACEA) за последното тримесечие.


хибриди


Резултатите за цялата година показват спад от 33,1% при дизеловите автомобили и 27,1% при метановите. Само за последните три месеца на 2021 г. намалението е с 51,9% при дизелите и 44,5% при моделите на CNG. Последните записват отстъпление от 40,6% дори на най-силния си пазар – този в Италия.

Статистиката показва, че през 2021 г. хибридите надминават дизелите по продажби на европейския автомобилен пазар. Ръстът при тях е 58,5%, като техният пазарен дял вече е 20,5% (за стандартните и меките хибриди). Ако се прибавят plug-in (зареждащите се) хибриди и електромобили, този дял достига 39,7% срещу 17,7% при дизелите. А това означава, че скоро електрифицираните автомобили ще задминат и бензиновите, чиито продажби са 40,4% от общите.

Регистрации на нови автомобили в Европа през 2021 г:

Бензин: 4 756 897 единици, пазарен дял: 40,4%, ръст спрямо 2020 г: -17,4%

Хибриди (стандартни и меки): 2 409 495 единици, пазарен дял: 20,5%, ръст спрямо 2020 г: +58,5%

Дизел: 2 078 022 единици, пазарен дял: 17,7%, ръст спрямо 2020 г: -33,1%

Електромобили: 1 218 360, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: +63,4%

Plug-in хибриди: 1 045 022, пазарен дял: 8,9%, ръст спрямо 2020 г: +68,5%

Метан (CNG): 43 526 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г: -21,7%

Други алтернативни горива: 226 707 единици, пазарен дял: 1,9%, ръст спрямо 2020 г: +47,6%

Вижда се, че добре вървят продажбите на автомобили с пропан-бутан, които са включени в категорията „други алтернативни горива" заедно с етанол E85. Още по-ясна картина за тенденциите на пазара на автомобилни горива идва от анализа на последното тримесечие на 2021 г. - периода октомври-декември, който показва поредица от исторически изпреварвания.

Скокът напред на чисто електрическите автомобили (+27,6%) позволява на автомобилите с нулеви емисии да изпреварят дизеловите автомобили, докато сумарно регистрациите на всички електрифицирани автомобили (хибрид + plug-in + електрически) надвишават тези на бензиновите автомобили - почти 46,7% дял за електрифицирани срещу 36,0% за бензинови. С този темп историческият етап на електрифицираните автомобили като абсолютно мнозинство от пазара на нови автомобили също е близо.

Регистрации на нови автомобили Европа за октомври-декември 2021 г:

Бензин: 941.535 единици, пазарен дял – 36,0%, ръст спрямо 2020 г: -32,2%

Хибриди (стандартни и меки): 533.358 единици, пазарен дял: 20,4%, ръст спрямо 2020 г: -0,9%

Електромобили: 417 347 единици, пазарен дял 16,0%, ръст спрямо 2020 г: +27,6%

Дизел: 384 518 единици, пазарен дял: 14,7%, ръст спрямо 2020 г: -51,9%

Plug-in хибриди: 267 308 единици, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: -0,5%

Метан: 7 228 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г:-45,5%

Други: 59 962 единици, пазарен дял: 2,3%, ръст спрямо 2020 г: +5,7%

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Без чадеж нема върве ( преди 2 години )
    Не може да бъде, ама как така чадилниците са се сринали
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Без чадеж нема върве ( преди 2 години )
    Не може да бъде, ама как така чадилниците са се сринали
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Хората се оттърват от дизеловите тоалетни,само тук *** ги иска
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    преди години печалбата на ден на арамко беше 330 милиона долара
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #23 Батериите на цяла Европа се рециклират в гигафабриката "Northvolt Ett" в Шелефтео, Швеция, най-голямата на континента. Но за 10 години почти няма излезли от употреба литиеви пакети. Я кажи сега ти къде се рециклират милионите тонове филтри, ремъци, стари чаркалаци, маслата и течностите от последните 100 и кусур години?
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Днешният човек бачка под час и има малко свободно време. Свикнал е да отделя секунда да си закачи телефона вечер и няма да го свикнеш да отделя повече време за колата. Това с блеенето по сайтове за части и консумативи и ровенето във форуми за технически проблем, остана в XX век. Шефка на инвестиционен фонд наскоро сподели, че младежта с пари масово задава въпроси доколко устойчив е бизнеса, в който смята да инвестира. Ползва ли зелен ток и изхвърля ли отпадъци при дейността. Читави млади хора.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А думата yшaHkи е цензурирана :):):) , що така бе !
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕС плаща на араби , евреи , *** , и прочие папуаси по 2 милиарда на ден !?! за нефт ! Та пак ми говорете колко са скъпи електричките и експлоатацията им
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Шок и ужас! Как ще живеем без бензин?
  • #18
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    А нещо за рециклирането на батериите да кажеш? А не пресоли ли манджата с тия 20-80 хил. км.? След минимум 100 хил.км. е. А след 100 хил.км. батерията в какво състояние ще е? А че над 50% от ел енергията по света се добива от въглищни централи? А че колкото по-масово се електрифицира транспортът, толкова по-скъп ще стане токът? Мога и още въпроси да задавам, ама стига толкова.