Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Москвич с модерен интериор
Панелът с приборите е изцяло преработен, премахнат е архаичният тънък волан. Седалките стават по-удобни и получават подглавници. Легендарно калпавите дръжки на вратите на "Москвич" са премахнати и заменени с такива, каквито по онова време използва и BMW. Резервната гума е монтирана в багажника вертикално, така че да не отнема много товарен обем.
Инженерите на Porsche си получават парите, но АЗЛК така и не използва резултата от труда им. Вътрешни интриги по върховете на съветската автомобилна промишленост бавят проекта, докато накрая московският завод не създава изцяло новия модел Москвич 2140. Някои от идеите на германците тихомълком са вмъкнати и тук. Но 2140 никога не успява да повтори пазарните успехи на 412 от предишните десетилетия и си остава кола основно за Източния блок.
Панелът с приборите е изцяло преработен, премахнат е архаичният тънък волан. Седалките стават по-удобни и получават подглавници. Легендарно калпавите дръжки на вратите на "Москвич" са премахнати и заменени с такива, каквито по онова време използва и BMW. Резервната гума е монтирана в багажника вертикално, така че да не отнема много товарен обем.
Инженерите на Porsche си получават парите, но АЗЛК така и не използва резултата от труда им. Вътрешни интриги по върховете на съветската автомобилна промишленост бавят проекта, докато накрая московският завод не създава изцяло новия модел Москвич 2140. Някои от идеите на германците тихомълком са вмъкнати и тук. Но 2140 никога не успява да повтори пазарните успехи на 412 от предишните десетилетия и си остава кола основно за Източния блок.


0