IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

17 непознати факта за "съветския джип" ГАЗ-69

Известен в България като "текезесарка", всъдеходът се появи на бял свят преди точно 70 години

Двайсет години производство не е никак малко за автомобилен модел - но на Запад. В особените условия на съветското и руското автомобилно производство, две десетилетия са съвсем скромен период - нека само напомним, че Лада Нива се прави вече 45 години без особено драматични промени, а УАЗ 452 - прословутата "буханка" - се произвежда без прекъсване от 1966 насам, тоест 57 години.
   
    
ГАЗ 69
   
     
На този фон животът на ГАЗ-69, започнал през 1953 и приключил през 1973, изглежда наистина кратък. Но истината е, че тази машина е оставила трайна следа в съзнанието на много хора не само в бившите съветски републики, но и в България, Германия, Индия, Сирия, дори Исландия. Първата бройка от този автомобил излиза от завода на 25 август 1953, но истинското серийно производство започва чак през декември - преди точно 70 години. В чест на юбилея нека си припомним историята на един от най-проходимите леки автомобили на някогашния соцлагер.
  
    
17 ключови факта за ГАЗ-69 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тотален руски *** в който всеки един детайл се съпротивлява неимоверно на посоката на движение. Всичко е крадено от гнилия запад и естествено некадърните пияни хайлязи не могат да го изкопират дори.Същото важи в пълна сила и за онова недоразумение нива.Само пълен мазохист и комплексар оже да ги хвали тея кемези.
  • #11
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Като гост ( преди 10 месеца )
    Много се забавлявам с израза "съветски инженери".
  • #10
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Дървар ( преди 10 месеца )
    Т.нар. Текезесарка е от най-проходимите джипове за всички времена!Не случайно,когато се отвориха резервите на армията се разпродадоха за часове. После ги препродадоха на ловци,горски,планински животновъди.
  • #9
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Защопъкне ( преди 10 месеца )
    Правят проходим джип, но забравят да му монтират бензиностанция...
  • #8
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Газ 69 ( преди 10 месеца )
    Коя х5,6, Мл и прочие ще издържи 50 години в калта?
  • #7
    19 rate up comment 35 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Задължително трябва да се отбележи, че с подобни руски недоразумения, много достойни българи са били отвличани нощно време от домовете си и пращани по трудови лагери, където мнозина са намирали смъртта си.
  • #6
    23 rate up comment 27 rate down comment
    expert ( преди 10 месеца )
    Всичко руско е copy/paste.
  • #5
    31 rate up comment 4 rate down comment
    обективен ( преди 10 месеца )
    Истинска легенда ,особено УАЗ-469 . В някои села на БГ още ги използват за лов .
  • #4
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Танко ( преди 10 месеца )
    До #1.Защо да не си струва? Снимка #9 и #17-произвели половин милион коли,а не са открили асфалта.По стара съветска традиция-кал.
  • #3
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Младежи, страшен *** беше ГАЗ-69, няма спор. Но в ония години други автомобили нямаше, та сме живели, с каквото има. И много хора тази бракма ги направи добри механици :)