Гордостта на съветското автомобилостроене ВАЗ 2101 Жигули години наред се приемаше за еталон по отношение на динамиката, возията и дори дизайна. И руснаците не криеха, че са „доработили” италианския FIAT 124 за по-лошите пътища в СССР, а до появата на ВАЗ 2108 с предно предаване, цялата продукция на завода в Толиати беше базирана на 2101.
Що се отнася до ВАЗ и Толиати, то тук всичко е законно – FIAT се споразумява с тогавашното Министерство на външната търговия на СССР за сделката и се ражда автомобилният гигант край Волга. И днес няма да говорим за ВАЗ 2101.
Това обаче далеч не е първият съветски модел, базиран на западен автомобил, и една разходка в историята дава интересни резултати. В скобите е годината на появата на руския модел.
Девет съветски машини и техните западни "аналози" (ГАЛЕРИЯ):
Горкиевският автомобилен завод (ГАЗ) също стартира с лицензионен модел. СССР купува през 1929 година документацията, правата и оборудването за производството на Ford Model A. Но масовото производство в ГАЗ набира сили едва през 1932 година, когато Model A от почти една година не се произвежда в Щатите.
Снимки: autonews.ru