IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се сви пазарът на електромобили в Германия?

Спадът на продажбите не е свързан само с отпадането на държавните бонуси

Търсенето на електрически автомобили намалява, като тази тенденция се забелязва и на най-големия пазар в Европа - този в Германия. Там през януари са регистрирани 22 474 нови електрически автомобила (BEV), което е ръст от 24% спрямо същия месец на 2023 г., но в същото време е и повод за притеснения, съобщава в своя анализ местната асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


електромобили


Данните сочат, че увеличението се дължи само на статистически ефект - продажбите през януари 2023 г. са били много слаби, тъй голяма част от тях са били изтеглени с месец заради предстоящото намаляване на субсидиите. Ако се погледне дела на продадените BEV през първия месец на тази година, той е 10,5%, докато през 2023 г. е бил 18%.

За цялата 2024 г. VDA очаква продажби на 451 000 електрически превозни средства, което е с 14% по-малко от 2023 г. Това би означавало, че пазарът ще се свие за първи път от години. При 451 000 единици продажбите ще паднат дори под нивото от 2022 г.


продажби Германия


Отслабването на продажбите на електрически автомобили до голяма степен се дължи основно на загубата на държавно финансиране. Рецесията обаче също играе роля - всеки, който се страхува да не загуби работата си, би предпочел да си купи евтин двигател с вътрешно горене, отколкото електрическа кола.

„Горният край на пазара на електрически автомобили е наситен, а в долния край все още има малко оферти в сегмента от 25 000 евро“, коментира анализаторът от VDA - Ян Бургард, цитиран от Bloomberg News.

Това вероятно означава, че всеки, който може и иска да си позволи скъпа електрическа кола, вече се е сдобил с такава, докато всички останали чакат по-евтини модели. И като цяло нещата не изглеждат много добре за пазара на електрически автомобили през 2024 г. , но това съвсем не означава край на електрическата мобилност. Капитализмът ще проработи и този път - производителите съживяват слабото търсене с отстъпки и с пускането на евтини малки коли, което поне на първо време ще свърши работа.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бета теста фейлна, сега тези от предните 4 години се чудят на кой да ги продадат защото въпреки рекордното обезценяване желаещи няма.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Тесльо, ти нали се обзалагаше че нямало да има спад в Германия през 2024 след спирането на субсидиите? Явно си по-голям експерт и от VDA: "За цялата 2024 г. VDA очаква продажби на 451 000 електрически превозни средства, което е с 14% по-малко от 2023 г." Но не губи глокаж, продължавай да ни забавляваш, аз лично искренно ти се развам. Ха-ха!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И аз мислех, че в най-добрия случай няма да расте, но след това различните марки и особено ФВ и БИД доста намалиха цените
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Най-големият проблем за пазара на ел. коли са политиците. Толкова говорене, че дотациите все някога ще спрат, за това, че все някак трябва да се компенсира намалените приходи от акциз на горивата, че все някога ще трябва да си пащат за паркинг и... нищо не направиха за да е ясно какво ще става. Дотациите спират и всеки се спасява поединично - всеки въвежда различни такси и данъци за ел.колите. Застраховките растат, пазар за втора употр. няма
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    С нетърпение очаквах да се включиш и бях сигурен на 188% Какво ще кажеш. Леко ме изненада с платото, но все пак няма изненади. Умният човек се учи от грешките си, мъдрият човек се учи от грешките на другите без да ги допуска, а гостенина никога не си прави изводи от грешките и ги допуска отново и отново и отново и отново и след 10 год. подигравки за една и съща грешка пак ще я допуска. На ръста на продажбите казва или плато или направо срив на продажбите.
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Пазарът на електромобили в Европа е в плато,най вероятно няма да расте.Без субсидии няма продажби.Който е купил електрокар не повтаря.Забраната за нови ДВГ от 2035 може и да отпадне.ЕК и фон дер *** ще отстъпят.
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това е като да кажат че от следващия понеделник цената на бензина ще стане 4 лв, А в сряда да цъфне заглавие че хората са спрели да пътуват от понеделник нататък защото на бензиностанциите оборота е паднал двойно. А не се ли сещате че всеки с три мозъчни гънки в главата който не е антиматематик, ще е заредил от днес вторник до неделя и оборота на бензиностанциите Ще се вдигне двойно и тройно, както с приключването на субсидиите 2023, след това рязък спад, но средните продажби ще са същите?