IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се сви пазарът на електромобили в Германия?

Спадът на продажбите не е свързан само с отпадането на държавните бонуси

Търсенето на електрически автомобили намалява, като тази тенденция се забелязва и на най-големия пазар в Европа - този в Германия. Там през януари са регистрирани 22 474 нови електрически автомобила (BEV), което е ръст от 24% спрямо същия месец на 2023 г., но в същото време е и повод за притеснения, съобщава в своя анализ местната асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


електромобили


Данните сочат, че увеличението се дължи само на статистически ефект - продажбите през януари 2023 г. са били много слаби, тъй голяма част от тях са били изтеглени с месец заради предстоящото намаляване на субсидиите. Ако се погледне дела на продадените BEV през първия месец на тази година, той е 10,5%, докато през 2023 г. е бил 18%.

За цялата 2024 г. VDA очаква продажби на 451 000 електрически превозни средства, което е с 14% по-малко от 2023 г. Това би означавало, че пазарът ще се свие за първи път от години. При 451 000 единици продажбите ще паднат дори под нивото от 2022 г.


продажби Германия


Отслабването на продажбите на електрически автомобили до голяма степен се дължи основно на загубата на държавно финансиране. Рецесията обаче също играе роля - всеки, който се страхува да не загуби работата си, би предпочел да си купи евтин двигател с вътрешно горене, отколкото електрическа кола.

„Горният край на пазара на електрически автомобили е наситен, а в долния край все още има малко оферти в сегмента от 25 000 евро“, коментира анализаторът от VDA - Ян Бургард, цитиран от Bloomberg News.

Това вероятно означава, че всеки, който може и иска да си позволи скъпа електрическа кола, вече се е сдобил с такава, докато всички останали чакат по-евтини модели. И като цяло нещата не изглеждат много добре за пазара на електрически автомобили през 2024 г. , но това съвсем не означава край на електрическата мобилност. Капитализмът ще проработи и този път - производителите съживяват слабото търсене с отстъпки и с пускането на евтини малки коли, което поне на първо време ще свърши работа.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И точно затова не се прави план година по година, а се говори за средногодишен ръст до 2030 година. Днес ако направя геометричната прогресия от 2023 година натам, пак ще се получат 20 милиона преди 2030 година най-вероятно пак 2028. Както казах за разлика от вас не еднократно съм изразявал мнение, че максимума ще е десетина милиона които вероятно ще бъдат постигнати след 2030. Но вие до 2030 година няма да имате мнения Да не би да сбъркате защото нямате топки. Не сте имали няма и да имате.
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Нищо ново под слънце ( преди 3 месеца )
    Защо не цитира цялото мнение:" Ето ти я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години, когато също спорихте, че ръста вече е прекъснат и е невъзможен за такъв обем на производство. Пак питам през коя година от тази таблица ти се вижда невъзможно Тесла да постигне 50% ръст? Досега нито веднъж не си отговорил на този въпрос от три години насам. Когато става въпрос за цифри нещо се умълчаваш?"и тогава си нямал топки и сега нямаш топки. Моето мнение може да е грешно но го имам!
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    29.03.22. "Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия".Коментар 41.И за да те улесня. 2020 г 499904, 2021 г. 786349, 2022 г. 1236926, 2023 г. 1945685, 2024 г. 3060562 бр. Тесли. Това ти е прогнозата Мун40.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2024г.1902946бр.
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До=idiot ( преди 3 месеца )
    Тотално си изпаткал. Вярно е! 2014г.33000бр.2015г.49500бр.2016г.74250бр.2017г.111375бр.2018г.167063бр.2019г.250594бр.2020г.375891бр.2021г.563836бр.2022г.845754бр.2023г.1268631бр.2024г.1902946бр.2025г.2854419бр.2026г.4281629бр.2027г.6422444бр.2028г.9633666бр.2029г.14450498бр.2030г.21675748бр.
  • #22
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 38 ( преди 3 месеца )
    Напълно възможно е и така да се получи, но както виждаш хем им спряха субсидиите, хем засега са се продали с 24% повече автомобили отколкото по същото време на миналата година когато имаше по 10 000 евро субсидии. Очевидно засега теорията ти не работи. Какво според тебе е обяснението за увеличеното търсене, което в заглавието са нарекли "свиване на пазара" ? Какво според тебе би трябвало да бъде заглавието, ако логично след спиране на субсидиите, бяха продадени 4000 по-малко от 2023? Ръст?
  • #21
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На този етап по 2 очеизвадби причини: 1 - спряха субсидиите. 2-ра - немската икономика е в рецесия и в момента цари дсота несигурност на работния пазар. В такива условия, надали на някой първата му идея е да е "модерен зелен". Не е за пренебрегване и факта, че електриките, не оправдават очакванията и да се твърди че 20к Евро е длавера за (ел) кола.. с която най много да ходиш на пазар е повече от абсурдно.
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За разлика от тебе аз наистина записвам Гост ( преди 2 месеца )Производство на ФЕЦ в % по часове за 6 декември.В 7 ч-0%,8ч-0,8%,9ч-2,52%, 10ч-3,82%, 11ч-5,23%,12ч-4,52%,13ч-4,35,14ч-3,18%, 15ч-1,9%,16ч-0,93%,17ч-0%,18ч-0%,19ч-0%, 20ч-0%,21ч-0%,22ч-0%,23ч-0%,24ч-0%,1ч-0%, 2ч-0%,3ч-0%,4ч-0%,5ч-0%,6ч-0%. Заглавието на статията е Stellantis също вече залага на водорода. Коментар #42. Къде са ти мегаватите и колко мегаватчаса изкара? Пак няма топки да си признаеш грешката!
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,Тесла да продаде 3 милиона?Ти съвсем изтрещя ***.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Все още не си ми обяснил как точно си представяш при 24% ръст още първия месец след спиране на субсидиите, до края на годината да стане 14% спад на продажбите спрямо миналата година? Как точно анализира тази новина и поне разбра ли че този януари са продадени 4000 автомобила повече въпреки спиране на субсидиите? Къде видя въобще спад на продажбите освен в прогнозите за бъдещето на аналитиците които предвещаваха че януари месец ще има почти нулеви продажби, а то стана 24% ръст?