IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се сви пазарът на електромобили в Германия?

Спадът на продажбите не е свързан само с отпадането на държавните бонуси

Търсенето на електрически автомобили намалява, като тази тенденция се забелязва и на най-големия пазар в Европа - този в Германия. Там през януари са регистрирани 22 474 нови електрически автомобила (BEV), което е ръст от 24% спрямо същия месец на 2023 г., но в същото време е и повод за притеснения, съобщава в своя анализ местната асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


електромобили


Данните сочат, че увеличението се дължи само на статистически ефект - продажбите през януари 2023 г. са били много слаби, тъй голяма част от тях са били изтеглени с месец заради предстоящото намаляване на субсидиите. Ако се погледне дела на продадените BEV през първия месец на тази година, той е 10,5%, докато през 2023 г. е бил 18%.

За цялата 2024 г. VDA очаква продажби на 451 000 електрически превозни средства, което е с 14% по-малко от 2023 г. Това би означавало, че пазарът ще се свие за първи път от години. При 451 000 единици продажбите ще паднат дори под нивото от 2022 г.


продажби Германия


Отслабването на продажбите на електрически автомобили до голяма степен се дължи основно на загубата на държавно финансиране. Рецесията обаче също играе роля - всеки, който се страхува да не загуби работата си, би предпочел да си купи евтин двигател с вътрешно горене, отколкото електрическа кола.

„Горният край на пазара на електрически автомобили е наситен, а в долния край все още има малко оферти в сегмента от 25 000 евро“, коментира анализаторът от VDA - Ян Бургард, цитиран от Bloomberg News.

Това вероятно означава, че всеки, който може и иска да си позволи скъпа електрическа кола, вече се е сдобил с такава, докато всички останали чакат по-евтини модели. И като цяло нещата не изглеждат много добре за пазара на електрически автомобили през 2024 г. , но това съвсем не означава край на електрическата мобилност. Капитализмът ще проработи и този път - производителите съживяват слабото търсене с отстъпки и с пускането на евтини малки коли, което поне на първо време ще свърши работа.


0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мун40 мити4ен,в ЕСО дават моментни стойности на мощността в мегавати.Енергията се мери в мегаватчаса,тлупи.
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Perpetuum mobile ( преди 3 месеца )
    Каква полемика? Кой ще тръгне да спори с незнаещия и неможещ Гост, че съществува Perpetuum mobile? Че той не може да отвори един клип в YouTube, не може да ползва калкулатор, а дори не знае какво е това таблица в excel, като отвори сайта на ЕСО го гледа като извънземно и не знае какво е това и затова започва да прави средна аритметично на проценти от МОЩНОСТТА и накрая получава ЕНЕРГИЯ. Поредното Perpetuum mobile. А като му зададеш уточняващ въпрос за изказването му, никога не отговаря.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Каква полемика? Кой ще тръгне да спори с незнаещия и неможещ Гост, че съществува перпето мобиле? Че той не може да отвори един клип в YouTube, не може да ползва калкулатор, а дори не знае какво е това таблица в excel, като отвори сайта на ЕСО го гледа като извънземно и не знае какво е това и затова започва да прави средна аритметично на проценти от МОЩНОСТТА и накрая получава ЕНЕРГИЯ. Поредното перпето мобиле. А като му зададеш уточняващ въпрос за изказването му, никога не отговаря.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До Мун4о 17Тоест пак ( преди 3 месеца )
    Тоест пак играем играта "Абе аз съм необразован Мун40 и не знам отговора, ти какво ми се правиш на умен, като можеш да смяташ. Въпреки, че не мога да смятам, знам че отговора е грешен защото не ми харесва. А щом не ми харесва значи грешиш. И да ми задаваш въпроси, нямам умствения капацитет да ти отговоря, но за сметка на това мога да те напсувам, да те обидя, да ти кажа, че грешиш и да ти се подигравам, че можеш да смяташ, можеш да намериш всякакви факти, които да гледам с физиономия на Мyн4о"
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика или Митбъстъра.Вие може да живеете в реалния свят, но той е много по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб и знае сайта на ЕСО и енергийните борси, може да смята сложна лихва в проценти с Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 3 месеца )
    Верно ли електричките са станали по две за лев и струват по-малко от 25-годишен golf? Ти да видиш гостенино! Много се активизира с манипулациите, но до толкова си олекнал, че каквато и цифра да кажеш никой не ти вярва защото вероятността да е вярна е по-малка отколкото да улучиш шестица от тотото плюс джакпота на лотарията в един и същи ден.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Абе каскет ( преди 3 месеца )
    "Тесльо, ти нали се обзалагаше че нямало да има спад в Германия през 2024 след спирането на субсидиите?" Швабен, И ти ли като виден антиелектрик си заклет антиматематик и се опитваш да ме убедиш, че В статията пише за някакъв спад на продажбите тази година след спиране на субсидиите? Доколкото виждам пак ви промиват мозъците, че въпреки че за 2024 година са продадени повече бройки отколкото за 2023 това означава спад на продажбите? Ех как искам да си ми работодател и да ми намаляваш така заплата
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 месеца )
    Защото са "еко отпадъци"!
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 3 месеца )
    Уикенда поразгледах сайтовете на вносителите в БГ за налични коли.Пълно е с електрични и всички са на промоция с между 5 и 16000лв отстъпка.Ще наблюдавам с интерес
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В Китай вече има огромни паркинги със хиляди чисто нови ел. коли които са изоставени там да ръждясват. Никой не ги иска, и като престоят на паркинга няколко години стават абсолютно непродаваеми. Даже и за скрап никой не иска да ги вземе защото рециклирането им излиза по скъпо отколкото да се купят нови метали от Африка или Русия.