IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се сви пазарът на електромобили в Германия?

Спадът на продажбите не е свързан само с отпадането на държавните бонуси

Търсенето на електрически автомобили намалява, като тази тенденция се забелязва и на най-големия пазар в Европа - този в Германия. Там през януари са регистрирани 22 474 нови електрически автомобила (BEV), което е ръст от 24% спрямо същия месец на 2023 г., но в същото време е и повод за притеснения, съобщава в своя анализ местната асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


електромобили


Данните сочат, че увеличението се дължи само на статистически ефект - продажбите през януари 2023 г. са били много слаби, тъй голяма част от тях са били изтеглени с месец заради предстоящото намаляване на субсидиите. Ако се погледне дела на продадените BEV през първия месец на тази година, той е 10,5%, докато през 2023 г. е бил 18%.

За цялата 2024 г. VDA очаква продажби на 451 000 електрически превозни средства, което е с 14% по-малко от 2023 г. Това би означавало, че пазарът ще се свие за първи път от години. При 451 000 единици продажбите ще паднат дори под нивото от 2022 г.


продажби Германия


Отслабването на продажбите на електрически автомобили до голяма степен се дължи основно на загубата на държавно финансиране. Рецесията обаче също играе роля - всеки, който се страхува да не загуби работата си, би предпочел да си купи евтин двигател с вътрешно горене, отколкото електрическа кола.

„Горният край на пазара на електрически автомобили е наситен, а в долния край все още има малко оферти в сегмента от 25 000 евро“, коментира анализаторът от VDA - Ян Бургард, цитиран от Bloomberg News.

Това вероятно означава, че всеки, който може и иска да си позволи скъпа електрическа кола, вече се е сдобил с такава, докато всички останали чакат по-евтини модели. И като цяло нещата не изглеждат много добре за пазара на електрически автомобили през 2024 г. , но това съвсем не означава край на електрическата мобилност. Капитализмът ще проработи и този път - производителите съживяват слабото търсене с отстъпки и с пускането на евтини малки коли, което поне на първо време ще свърши работа.


0 от 500
  • #55
    5 rate up comment 0 rate down comment
    LPG ( преди 1 седмица )
    Свива се основно по две причини. Първата е че зелените фанатици и богатите фенове на електричките вече са си купили. Втората и тя е по-значимата е, че Европа навлезе в рецесия и икономиката е зле. Заводи в Германия фалират, а други се изнасят в Китай и САЩ. При такива условия е глупаво да сменяш колата. Има и още нещо, това е негативният опит който споделят повечето от вече купили електрички. Над 60% казват, че следващата кола ще е с двигател с вътрешно горене!
  • #54
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 70 ( преди 1 седмица )
    Баламите са само тези които вярват, че пазарът се свива или срива при 78% ръст на китайския пазар и 24% ръст на Европейския пазар. И на теб да задам въпроса, колко трябваше да е ръста на продажбите за да приемеш, че няма срив?
  • #53
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма балами, затова пазарът се свива.
  • #52
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Мунчо митичен ( преди 1 седмица )
    В безсилието си да ме обориш,ми изтри коментара.Знам ти номерата.
  • #51
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тъкмо си помислих, че всъщност това е добре за европейските производители, които като цяло изостават от Тесла и китайците и последните заключения на статията разбиха това. Защото именно китайците са тези, които биха могли да пуснат евтини електрички. Евентуално Дачия. В този сегмент съвсем се губи предимството на европейското качество
  • #50
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 69 ( преди 1 седмица )
    Забравих да кажа другата причина, да повтарям едни и същи въпроси и мнения по много пъти. Гениалната мисъл на антиелектриците е, че ако затрупат някоя глупост която са казали или въпрос който съм им задал с 10 коментара обиди, то глупостта ще мине между капките и ще е отклонят въпроса, но не им се получава, както прави гост в момента за да не отговори колко мегаватчаса са произведени за онова денонощие - единствената смислена сметка, вместо да записва и смята средно аритметично на процент.
  • #49
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пък и съм фен на една мисъл " ""Най-умният винаги отстъпва" каква велика мисъл! Тя обяснява причината за господството на глупостта в света. Мария фон Ебнер-Ешенбах" В "споровете" научавам и полезна информация. В някои случаи от опонентите, както и докато самият аз търся практически примери от реалността, за да им отговоря. Искрено се надявам, да съм помогнал на някой да при мене без притеснение към електрическа мобилност, но още повече да съм отказал някой като РУК, за да не се разочарова.
  • #48
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 69 ( преди 1 седмица )
    Именно това е разликата между нас. Аз им знам номерата с 10 хода напред. Знам им и опорните точки и ги разбивам една по една, като например опорната точка как изминават по три резервоара на ден и затова най-важната характеристика на един автомобил е колко километра се минава с един резервоар и за колко време се зарежда. Както казваш с копи пейст им пускам два едни и същи коментара стотици пъти - един с броя на зарядните и друг с примерен маршрут за 1000 км и вече спряха да питат за това.
  • #47
    3 rate up comment 2 rate down comment
    От 68 ( преди 1 седмица )
    Аз имам електрическа кола и съм се опитвал да изложа както предимствата и недостатъците, така и грешните схващания на хората за Ел колите, но никой не вдява. На сила не можеш да дадеш, можеш само да вземеш. И се отказах.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 67 ( преди 1 седмица )
    Не отричам опитите ти за аргументиране и като цяло се справяш доста по-добре от опонентите ти. Но тук става дума за психологическо състояние. Ако обърнеш внимание колко пъти публикуваш едни и същи коментари, броят на коментарите въобще, които правиш, колко пъти влизаш в спорове с едни и същи хора по едни и същи теми със същия резултат, ще видиш, че става дума за обсесия. Има една мъдрост, че ако спориш с някой глупав и упорит човек, то той най-вероятно прави същото в момента.