IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Eлектромобилите никога няма да доминират

Техният максимум е около 30%, категоричен е Акио Тойода

Акио Тойода, председател на най-големия производител на автомобили в света - Toyota, отново атакува преминаването на индустрията към електромобили (EV). Според него, не трябва да се пренебрегват други технологии, върху които японската компания се е фокусирала - като хибридите и задвижваните с водород превозни средства.


Акио Тойода


Трябва да има многопосочен подход и да се разбере, че врагът е CO2", категоричен е бившият изпълнителен директор на японския концерн. Той допълва, че максимумът от пазара на нови автомобили, който чистите EV могат да заемат е 30%. Останалите 70% ще се падат на хибриди, електромобили с горивни клетки и с водород.

„Клиентите, а не регулациите и политиката трябва да вземат това решение. Над 1 млрд хора по света все още живеят без електричество, а и самите EV все още са скъпи и се нуждаят от зареждане, за да работят", добавя Тойода.

Той отхвърли твърденията, че създадената от неговия дядо компания е против електромобилите, защото е изостанала твърде много от конкурентите си в тяхната разработка. Тойода настоява, че производителят на автомобили трябва да се фокусира върху алтернативни технологии, но призна, че е трудно да се „бориш сам“.

„Много е важно работниците в нашите фабрики да не се чувстват застрашени и да играят роля в „зеления преход“. Това, което е настина притеснително, е че банките може да спрат да дават дават заеми на компании, които продължават да произвеждат двигатели, задвижвани от изкопаеми горива", добави Тойода.

През последните седмици стана ясно, че стратегията на японската компания с развиването и на други задвижващи системи, освен електрически, дава резултати. Все още не са излезли официалните данни, но се очаква, че Toyota е продала повече от 10,2 млн автомобила през 2023 г., което е ръст със 7% спрямо предходната.


0 от 500
  • #52
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ето още един въпрос, на който няма да отговориш. Коляновият вал на каква деформация е подложен при натоварване? Еластична? Пластична? Никаква? Или някаква друга? Аз имам топки да кажа еластична и ако ми докажеш обратното да си призная, че съм грешил. Ти нито имаш топки да кажеш отговор, нито имаш компетентността да го направиш. Имаш само смелостта да стоиш скрит зад клавиатурата и да лъжеш като вадиш думи от контекста и да повтаряш като папагал с години.
  • #51
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Повече от очевидно е колко си в Боровец. Точно толкова колкото преди пет години когато си бил на 20 години си бил инженер. Патологичен лъжец. Ето затова обичам срещи на живо. Тогава няма хън няма мън. Задавам ти въпроса и след 30 секунди вече разбирам дали знаеш отговора и ти го казвам. Тук ме размотаваш три седмици защото нямаш топки. Още преди три седмици можех да те питам 1% на колко мегавата отговарят и да приключим с въпроса, ако имаше топки. Ти ИЗБРА да се излагаш! АЗ САМО ТИ ПОМАГАМ!
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Мити4ен,ако искам отговарям,ако не искам не отговарям.Спор с фурнаджийска лопата,променяш условията постоянно" ти да видиш три седмици не искаш да кажеш две цифри защото не ти се спори? Не искаш да отговаряш защото си некомпетентен и не можеш а на всичко отгоре нямаш топки да си го признаеш или пък да дадеш какъвто и да е отговор за да разбереш правилния и да научиш нещо. Ето че самият ти зададе въпроса който аз трябваше да ти задам процент от КАКВО. СЛЕД КАТО НЯМАШ МЕГАВАТИ А СЪБИРАШ ПРОЦЕНТИ
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,може да доведеш и Грета.
  • #48
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тази марка ще последва съдбата на Нокиа
  • #47
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    До #42 . Мити4ен,ако искам отговарям,ако не искам не отговарям.Спор с фурнаджийска лопата,променяш условията постоянно,спор с функционално неграмотен човек не е приятен.Еластичен колянов вал,5 по 20%=100%,не можеш средно аритметично да сметнеш,не знаеш как се произвежда стоманата,еластичност и твърдост ги омеша като пълен аджамия,но си пръв в спора.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шок и ужасТ ( преди 3 месеца )
    "Това, което е настина притеснително, е че банките може да спрат да дават дават заеми на компании, които продължават да произвеждат двигатели, задвижвани от изкопаеми горива", добави Тойода." Ами сега? Тази фирма разчита изключително на банкови заеми, като вече е направила 250 милиарда дългове в инвестиция във водородното бъдеще и хибридите. Ще трябва да ги произвежда поне 20 години за да върне инвестициите, а банките не им отпускат повече и се налага да разпродават имущество.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,чети статията на Емил Йотовски за вкуса на ината.Специално за теб е писана.
  • #44
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Не е е ясно дали скоро електромобилите ще доминират или не. Въпросът е че, ако доминират, toyota не е подготвена за това и затова толкова яростно и паникьосано атакуват преминаването към електромобили. Вече второ десетилетие са all in за водородно бъдеще и хибриди като междинно звено. Поне вече си признават че се "борят сами", но надали осъзнават че се борят като Дон Кихот срещу вятърните мелници.
  • #43
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според мен щом някой е избрал да бъде такъв, какви сме ние че да го съдим! Обаче от сега обещавам, че ще се държа културно и възпитано, ако все пак е в Боровец. Тук може да се държим всякак, но не бих му подронил достойнството пред семейството. Вероятността да казва истината и да е там е 0,001%, но не бих пропуснал възможност да се видим на живо, ако е съгласен. Срещал съм се с доста такива хора от форуми и на живо са много готини хора.