IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Eлектромобилите никога няма да доминират

Техният максимум е около 30%, категоричен е Акио Тойода

Акио Тойода, председател на най-големия производител на автомобили в света - Toyota, отново атакува преминаването на индустрията към електромобили (EV). Според него, не трябва да се пренебрегват други технологии, върху които японската компания се е фокусирала - като хибридите и задвижваните с водород превозни средства.


Акио Тойода


Трябва да има многопосочен подход и да се разбере, че врагът е CO2", категоричен е бившият изпълнителен директор на японския концерн. Той допълва, че максимумът от пазара на нови автомобили, който чистите EV могат да заемат е 30%. Останалите 70% ще се падат на хибриди, електромобили с горивни клетки и с водород.

„Клиентите, а не регулациите и политиката трябва да вземат това решение. Над 1 млрд хора по света все още живеят без електричество, а и самите EV все още са скъпи и се нуждаят от зареждане, за да работят", добавя Тойода.

Той отхвърли твърденията, че създадената от неговия дядо компания е против електромобилите, защото е изостанала твърде много от конкурентите си в тяхната разработка. Тойода настоява, че производителят на автомобили трябва да се фокусира върху алтернативни технологии, но призна, че е трудно да се „бориш сам“.

„Много е важно работниците в нашите фабрики да не се чувстват застрашени и да играят роля в „зеления преход“. Това, което е настина притеснително, е че банките може да спрат да дават дават заеми на компании, които продължават да произвеждат двигатели, задвижвани от изкопаеми горива", добави Тойода.

През последните седмици стана ясно, че стратегията на японската компания с развиването и на други задвижващи системи, освен електрически, дава резултати. Все още не са излезли официалните данни, но се очаква, че Toyota е продала повече от 10,2 млн автомобила през 2023 г., което е ръст със 7% спрямо предходната.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И запомни едно. Няма добър инженер който да е слаб математик. Няма такова понятие. Неслучайно вие инженерите винаги изкарвате перпето мобиле каквото и да смятате. Ей го нашия хубавец прави средно аритметично на проценти и никога не може да разбере нищо по технически теми. Но понеже е на 25 години и вероятно все още следва за инженер, и се радва , че още на 23-ти януари е правил секс с жена си и се хвали по форумите, се надявам да го израсне и да му дойде акъла в главата
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Искрено и лично ( преди 3 месеца )
    Турбо, жена му на гост снощи му е дала твоята даде ли ти? Какво ядохте за вечеря? Гости не напие узо Ти какво пиеш? И Какво по дяволите има общо това с продажбите на toyota и продажбите на електромобили в световен мащаб?
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Здравей Гост!Къде си на ски,на Боровец?Аз съм на СПА във Велинград,топля си дъртите кокали.Тесльо е добър математик,само те дразни.Виж технически е зле,нищо не разбира но се пъне да ни просветлява нас машинните инженери.Вероятно е електро инженер,разбира я електротехниката.По темата,Тойода е прав.Електромобила е неприложим за хората,които си вадят хляба с транспорт.Мисля,че ще има някакъв баланс между електромобилите и автомобилите с двг,ще се продават и двете технологии.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е така де, дадох ти само процентите без да ти казвам бройките да те видим дали можеш да сметнеш само по проценти? Сега ти казвам и колко са били бройките процентите си остават както са си по условие. 40% за третото и 30% за четвъртото. Къде е грешката и кое условие не е спазено? По средно аритметично ли се смята процента за годината? Продължаваш ли да твърдиш тази глупост? Правилно ли съм сметнал Колко процента от тока на цеха се пада на отоплението? Виждаш ли грешка? Топки имаш ли да отговорш
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен математико,колко прави 10+20+40+30=? 10 и 20 ги зададох аз, 40 и 30 ги предложи ти.Математик,та дрънка!
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да видим правилно ли съм разбрал методиката ви на смятане. Ако отоплението на онзи цех работи денонощно с мощност 5kW и през нощта е единственият консуматор, ще харчи 100% от електроенергията от 17ч до 8ч и примерно 5% от 8 до 17ч. В такъв случай, по вашата формула средно ще харчи 15х100%+9х5%= 1540 които делим на 24часа и получаваме, че отоплението харчи 64,375% от тока за денонощието. Правилно ли съм разбрал формулата ви за смятане на проценти? Така се прави - с практически пример.
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    В 9:00 ЕСО ФЕЦ само 13%.Митичния математик теслю твърди за 25% постоянно,дори и през нощта.Мити4ен математико,подменяш началните данни,за да ти излязат грешните сметки.Младата 25 годишна сладурана,която по документи носи моята фамилия,остана доволна и довечера иска още.Яхвам ските,приятно смятане.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    10 + 20 + 8 + 18 откога прави 100 че по нашата математика не е толкова?Условията на задачата е първото тримесечие че е 10 броя второто тримесечие 20 броя, за трето и четвърто три месец че е бройки не са уточнени. Трябваше да ги сметнеш през процентите и да кажеш колко са след като няма значение дали са бройки или проценти. През третото и четвъртото тримесечие заявките са намалени. Но тебе както винаги те лъжат с проценти, че през третото тримесечие производството е най-голямо!
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Алекс ( преди 3 месеца )
    Акио Тойода да не е толкова категоричен в прогнозите си.Преди години,когато Мъск започна произвоството на електромобили,останалите ехидно се подсмихваха и прогнозираха,че електромобилът нама бъдеще.Днес им се реве,когато наблюдават доминацията на ТЕСЛА.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 3 месеца )
    Компанията с най-често доминиращи модели по класациите за надеждност. Нека е смешен, ти си виси сериозно по сервизите с немския или американския си дранголник, а ние "тъпите" ще си купуваме продуктите му, докато предлага още от същото.