Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.
През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.
„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.
Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.
„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.
Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.
„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.