IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.


Toyota


През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.


Акио Тойода


„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.


0 от 500
  • #69
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 67 ( преди 10 месеца )
    Toyota набляга на най-грешните технологии за в бъдещето. Водород, който е четири пъти по-скъп отколкото да караш на бензин. Колкото и да си екологично настроен, здравия разум надделява и не си купуваш водороден автомобил. "Самозареждащ" се хибрид - само технически неграмотен ще повярва на тази безсмислица. В най-добрия случай го зарежда бензиновия двигател и по никакъв начин не можеш да се възползваш от бъдещото изобилие една евтина енергия. Плъгините им са по скъпи от електромобилите.
  • #68
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 68 ( преди 10 месеца )
    Екологията си е екология, а електромобилите в дългосрочен план ще и помагат, когато електричеството започне да се произвежда от възобновяеми източници, а батериите, перките и фотоволтаиците от рециклирани материали. Дотогава производството и използването на електромобили няма да е кой знае колко по-екологично. Но електрификацията няма нищо общо с екологията. Просто вече е по-евтино да произвеждаш възобновяема енергия, вместо да си зависим от внос на горива. Това е в основата.
  • #67
    6 rate up comment 5 rate down comment
    raiders ( преди 10 месеца )
    Браво на тойота, ще си отиде още 1 директор докато разберат от къде им е дошло. Да, ще продават двг и хибриди, там където горивото е евтино, но тук в европа човек си прави сметката и ел. колата му дава повече във всичко. Още малко да надуят цените и сами ни карат да купуваме електрички.
  • #66
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма епоха на еликтрификация. Това е изкуствено създадено нещо, налагано от определен кръг хора за постигане на определени интереси, които са покрити с булото на екологията, която е само лъгане на маргиналите. От Тойота много добре знаят какво се случва и не случайно си продължават с ДВГ-то. В същото време вземат най-доброто и от другата технология и съчетавайки ги се получава най-добрия хибрид и той е с марката Тойота.
  • #65
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 64 ( преди 10 месеца )
    Но плъгина има значително повече мощност, базово е 4
  • #64
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Бих предпочел хибриден Тойота РАФ 4 за 75000 лева, вместо плъгинхибрид Тойота РАФ 4 за 110000 лева.Разликата от 35000 лева не може да се избие от евтиното зареждане на нощна в гаража.
  • #63
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,лъжите ти вече не минават.Всеки човек има поне по един приятел или познат с електрокар и може да провери какъв е разхода на 100 км,колко е пробега с едно зареждане.Официалните данни от производителя са много далече от реалните.
  • #62
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Тойота неслучайно са най-голямата и най-успешна индустриална компания.
  • #61
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,Тесла може да изкара 433000 км,само с 3 смени на батерията и 8 смени на електромотора.Носачи, пружини, амортисьори и гуми е отделен разход.
  • #60
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,проверявам те дали внимаваш.