IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.


Toyota


През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.


Акио Тойода


„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.


0 от 500
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 37 ( преди 10 месеца )
    Хибрид се зарежда с гориво за няколко минути защото аз пиша за незареждаемите хибриди
  • #38
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 10 месеца )
    Сериозно ли мислиш, че батерия няма проблем да се ползва 30 години стига да не си навъртял циклите й живот? То тогава производителите щеше да дават поне 15 години гаранция и същите км, а не най-често 8 до 10 години
  • #37
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 10 месеца )
    Казвам kaufland защото на него има зарядни и вече няма опашки защото е платено, но това се отнася за повечето ритейл паркове на които има много магазини и така или иначе повечето шофьори ходят два-три пъти месечно И стоят повече време отколкото е необходимо на автомобила да се зареди. Но пък със сигурност не висят три пъти в седмицата по 2,5 часа, за да си заредят хибридите. Значи проблемът със зарядните не е за електромобилите, а за хибридите и затова според статистиката никой не ги зарежда
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 10 месеца )
    Доколкото намирам на кауфланд зареждането е 80 ст на квтч което е над 5 пъти по-скъпо от домашен ток на нощна и излиза 15 лв на 100 км да кажем
  • #35
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоест предполагаш, че ще гори пет на 100. А какво казва реалността? Примерно че 433 000 км се изминават с една батерия, само с един изгорял двигател - този на парното, който струва колкото пълненето на един резервоар с бензин. При 13 000 км среден годишен пробег, средностатистическия шофьор Ще навърти 433 хиляди километра след 33 години и батерията все още няма да е за смяна, а ще е с 15% деградация и вместо 420 км вече ще изминава само 360 км. Какво ще е станало с газовия автомобил след 433
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 31 ( преди 10 месеца )
    Защо, на кауфланд тока безплатен ли е и ако е защо мислиш, че вечно ще е така и ще има място за всички? Защото аз пиша основно за цената, а дори не споменавам времето на зареждане и наличността на обществено такова
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 10 месеца )
    Исках да кажа с 10 литра за 12 лв
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 10 месеца )
    Предполагам не отричаш, че смяна на батерията е неизбежна, а цената й е колкото колата или 10 000+ литра газ? Иначе с 12 литра газ извънтрадско не би трябвало да е проблем за модерна кола да мине 200 км все пак всяко поколение е по-икономично примерно новото Сандеро на газ го дават 6.7 средно което е добре да се предположи, че би било около 5 извънградско и към 9 в града защото WLTP теста е преобладаващо градско
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Да ама повечето хора нямат възможност да зареждат домашен ток на нощна, случайно да се сети?" Не само съм се сетил, а го повтарям от сутринта. Ако си купиш електромобил за изминаване на 13 000 км ще трябва да го зареждаш три пъти месечно за 30 минути по за 400 км, примерно докато си пазаруваш в kaufland или друг магазин. Това са цели 36 зареждания за 18 часа. Хитреците тук предлагат за да си ги спестиш, да си купиш хибрид за да зареждаш 3 пъти седмично - 150 пъти по 2,5 часа. Общо 400 часа.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Че с 12 лв на газ ще си минеш 200 км" вярно съм технологично изостанал и не мога да измисля как би станало това? Газът ли е поевтинял или на газ автомобилите вече харчат по-малко литри, отколкото на бензин? Дай конкретен пример с автомобил разход и цена на горивото?