IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.


Toyota


През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.


Акио Тойода


„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.


0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 10 месеца )
    Че с 12 лв на газ ще си минеш 200 км извънградско в повечето случаи без да трябва да се налага по средата на живота на колата да слагаш нова батерия която струва колкото кола на тези години..
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ето например ако тръгнеш от София до Пловдив през Карлово и след това да се върнеш до София, си е една типична градска разходка за която ти стига зареденото от контакта през нощта. По този маршрут минаваш покрай 10-20 бързи зарядни станции с по няколко колонки, на които можеш да заредиш за 6 минути за 10-12 лв ако си с малка батерия и с тях стигаш от Карлово до София, което е около 130 км. Колко пък да ти е по-евтино на газ? Колко по-малко време да си отнеме за зареждане?
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 10 месеца )
    Да ама повечето хора нямат възможност да зареждат домашен ток на нощна, случайно да се сети? Иначе за тези които имат е ясно, но аз пиша за повечето
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 10 месеца )
    Не съм съгласен и с двама ви защото сте крайни и е според случая. Рав4 хибрид първо е от 75К лв, а не 130 както пишеш. Ти смяташ само разходите за вървене, но не смяташ, че примерно на 12 година ако трябва да се сменя батерията на електромобила ще струва поне 10 К евро в повечето случаи
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 10 месеца )
    Е така де нали и аз това писах! 500 км заредени от контакта през нощта са напълно недостатъчни на 90% от шофьорите. Това си е половин ден градско шофиране и край, трябва да търсиш скъпа зарядна станция.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 10 месеца )
    За извънградско писах, че е по-добре газ или дизел защото са икономични там, а тока е обратното особено на бързо зареждане иначе повечечето хора по-скоро карат градско или смесено макар да има и много които са главно на извънградско
  • #23
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 123 ( преди 10 месеца )
    "Тея зелени сделки, насилствено налагане на електрокари и други подобни глупости няма да сработят" Тоест според тебе никой няма да пожелае да си купи електромобил на същата цена на ДВГ автомобил, като например Тесла модел y за 90 000 лв вместо RAV4 хибрид за 130 000 лв, въпреки че му излиза 3 лв на 100 км за ток от контакта, срещу 15 лв за бензин, но всички ще се втурнат на водородните автомобили за 150 000 лв, за да ги зареждат за 50 лв на 100 км на несъществуващи все още водородни станции?
  • #22
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Нищо ново под слънце ( преди 10 месеца )
    То и на нашите енергетици и миньори им обещаха , че ще им позволят да копат въглища и да ги горят за да пречистват въздуха с тях до 2040 година, че и после, но пазара ги отхвърли и посред зима България за тази година е вносител, а не износител на ток, защото съседите ни произвеждат много по-евтин ток отколкото могат да произведат въглищните ни централи. Никой не се интересува от това колко замърсява производството на ток, а от цената му. Същото ще стане с ДВГ. Никой не се интересува от него.
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 10 месеца )
    Както винаги Тойота са на прав път. Тея зелени сделки, насилствено налагане на електрокари и други подобни глупости няма да сработят. Винаги съм го знаел, както и те разбира се. Логично е да не стават тези неща на сила. Същото беше и с дизелите, ако помните. Направиха така да се плаща по-малко за тях, по-ниски данъци, защото били еко, подкупваха разни медии да ги лансират, като най-еко колите и в един момент далаверата и най-голямата измама гръмна. Така и електричките ще стане скоро. Мн.скоро...
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ." Естествено, че хората трябва да се защитават. Само че Тойотка прави точно обратното - хвърля ги на огнището. Дава им напразни надежди. Трябваше отдавна да започне да ги преквалифицира, защото иначе ще имат сигурност още 2-3 години и след това ще останат с пръст в устата.