IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В епохата на електрификация Toyota ще прави нови ДВГ

Японците са категорични, че това е „практичен път“ към въглеродна неутралност

Toyota често се обявява срещу цялостния преход към електрически превозни средства (EV), като непрекъснато посочва водородната технология и продължаващото производство на ДВГ като важна част от стратегията си. Сега бившият главен изпълнителен директор на компанията Акио Тойода обяви старта на нов проект, като подчерта за пореден път, че хибридите и двигателите с вътрешно горене (ДВГ) „все още играят роля“ в постигането на целите за въглеродна неутралност.


Toyota


През ноември Toyota повиши прогнозата си за производство на електрически превозни средства с батерии (BEV) за 2025 г., но малко по-късно обяви, че очаква да произведе повече автомобили с водород до 2030 г. от първоначално планираните. В петък Тойода, който след напускането на поста си, остана в компанията като председател, заяви, че новият проект за производство на високопроизводителни ДВГ е получил одобрение от ръководството и той ще играе основна роля в стратегиягта на компанията през 2024 г.

„ДВГ все още има голяма роля като практическо средство за постигане на въглеродна неутралност. Затова, нека усъвършенстваме тяхната технология", заяви Тойода, като подчерта, че е получил одобрение от настоящия главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато и от други членове на управата на концерна.

Бившият президент не разкри повече подробности, като предпочете да повтори това, което казва през последните години, а именно необходимостта от плавен преход към електрификация, в която сериозна роля може да играе именно водородът.


Акио Тойода


„Електрическите превозни средства с батерии не представляват единствения начин за постигане на въглеродна неутралност. Има и други варианти, затова трябва да сме ентусиазирани, че поемаме това предизвикателство", каза още Тойода.

Благодарение на нови разработки на двигатели с вътрешно горене, Toyota се надява не само да помогне в борбата с въглеродните емисии, но и същевременно да запази работните места в автомобилната индустрия. Тойода посочи, че в момента около 5,5 млн души работят в автомобилния сектор само в Япония и голяма част от тях разчитат на производство на части за автомобили с ДВГ.

„Тези хора подкрепят Япония и имат уменията да направят Япония на утрешния ден силна. Никога не трябва да губим тези хора. Нека продължим да правим двигатели именно заради тях. Няма да позволя цялата работа, която са свършили досега, да отиде на вятъра“, каза още бившият президент на Toyota.


0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Ленд Круизър не се обезценява не заради задвижването, а заради марката, надеждността и класа иначе ако Тойота направи електрически с издръжлива и възможно най-голяма LFP батерия без цената да скача прекалено едва ли ще отстъпва по обезценяване на другите му варианти
  • #18
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До 16 ( преди 10 месеца )
    Наистина е така. Електромобилите са само за градско шофиране до към 500 км на ден, но на 90% от шофьорите това им е напълно недостатъчно и затова е много по-логично да карат хибриди. Че кой кара само по 500 км на ден? Пък и зарядните станции са прекалено на рядко. през целия 20-30 км, А в северозапада през 50 и е много трудно да се стигне от зарядна станция до зарядна станция. Пък и хибрида се зарежда много бързо само за 2,5 часа за 90 км, онези бунаци чакат по цели 15 минути да заредят 200 км
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Вярно е. Цената на новия land cruiser постоянно върви нагоре и ще върви все по-нагоре и ще става по-скъп и по-скъп и по-скъп, затова и цените на land cruiser втора ръка ще вървят все по-нагоре и ще става по-скъп и по достъпен, докато скъпите електромобили на Тесла им свалят цените на новите автомобили всяка година и вече са се сринали с 60% за три години и продължават да се сриват, затова и автомобилите им втора употреба стават все по-евтини и по- недостъпни. Надявам се, че всички сте съгласни!
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 12 ( преди 10 месеца )
    За главно извънградско примерно въпреки, че харесвам електрификацията, най-добре е газ (по-отговорния към околните вариант) или дизел докато ако е за града или смесено пък зависи на каква цена можеш да зареждаш тока щото по цена електромобили и хибриди се изравняват, но на хибрида е предимство, че батерията е по-евтина и може и без нея ако се наложи разбира се..
  • #15
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Браво, чакам новия Ленд Крузер който не се обезценява 60% за 3 години и няма да се бръкне както една Тесла посредата на пътя.
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Кой ти каза, че ги взимат с влак и самолет? 80% от населението на Норвегия живее в 2 провинции- Източна Норвегия където е и Осло и Западна Норвегия с обща площ на 2те 150К кв.км. Дори в БГ тока не е мръсен и към 60% е ВЕИ и АЕЦ с тенденция да става по-чист както е почти навсякъде.
  • #13
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Норвежците като цяло живеят изключително компактно в няколко района останалото си е чиста пустош. Дългите разстояния ги взимат с влак или самолет щото имат по-малко магистрали и от нас. Хем са богати и големи. около 25% от пътната им мрежа даже е макадам. Освен това единствено за норвежците има някакъв бегъл смисъл ЕЛ защото над 90% от енергията им идва от ВЕЦ, тоест е наистина чиста. Имат природни дадености, които няма как да ги пресъздадеш и да получиш същото.
  • #12
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Sameman ( преди 10 месеца )
    Toyota правят най-добрите хубриди, за момента това е най-доброто от двата свята. Електрическият автомобил е едно недоносче, което политиците се опитват да натрапят, но пазара казва своята дума. След време, когато технологията го позволява естествено - супер, но в този етап ел. автомобила е основно за гийкове.
  • #11
    9 rate up comment 13 rate down comment
    до 8 ( преди 10 месеца )
    Явно норвежците са по-прости от нас, щото Норвегия по територия е поне 10 пъти по-голяма от България и климатът е по-беблагоприятен, но въпреки това около 90% от продадените коли са електрически? А 7ми, я пак си помисли кои са шараните?
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Що за варварска идиотщина се шири срещу електромобилите, не знам за Тойота може да са прави за себе си, но тук се пишат пълни малоумщини и лъжи