Песента на двигателя с вътрешно горене далеч не е изпята: в Европа те ще се произвеждат още около десетилетие, на други места - и по-дълго, да не говорим, че ще са нужни още доста години, преди съществуващият автопарк да бъде изцяло подменен. А и след това ще останат олдтаймерите и колекционерските коли, интересът към които расте неудържимо.

М12 на BMW, който доминираше по пистите на Formula 1 в началото на 80-те, бе създаден на базата на скромния М10. Разликата между двата мотора бе над 1200 коня
Но въпреки всичко това е ясно, че славната епоха на ДВГ е към своя край. По този повод експертите на Autoweek класираха своите 13 бензинови мотора, за които ще им е най-мъчно в бъдещата електрическа ера, и които според тях си заслужава са се помнят. Самите автори признават, че класацията е силно субективна. Но тя е добра основа да помислим и да направим същата за себе си. Вие кои двигатели бихте помнили? Споделете ни в коментарите.
10 бензинови двигателя, за които ще ни е мъчно (ГАЛЕРИЯ):
С работен обем между 2.0 и 4.0 литра, тези агрегати са монтирани в близо сто различни модела, включително Nissan 350Z, 370Z Nismo, Skyline, Pathfinder, Patrol, Murano, Altima, Frontier, Xterra, Maxima, в състезателните версии на Skyline GT-R и Fairlady Z JGTC, в Infiniti G35, M35, FX35, QX60, Q50 и Q60, и даже в коли като Renault Safrane и Latitude, Suzuki Equator, Samsung SM5 и Autech Axis (на снимката).


3