Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Строгите екологични изисквания принуждават производителите на автомобили да оборудват двигателите с допълнителни системи, които намаляват количеството вредни емисии в отработените газове. Това са катализатори, филтри за твърди частици, системи AdBlue и EGR.
Всички тези устройства усложняват конструкцията на двигателя. И те не влияят на ресурса, само докато работят без повреди. Например, при зареждане с нискокачествено гориво, катализаторът може да се стопи. Съпротивлението на отработените газове ще се увеличи, което може да доведе до повишаване на температурата в главата на цилиндъра и в резултат на това се стига до ускорено износване на клапаните, пукнатини в изпускателния колектор и надраскване на буталната група.