IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо изчезнаха „вечните" двигатели?

7 технически причини за намаляването на ресурса на съвременните мотори

Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.

Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.


7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до14 ( преди 2 месеца )
    както казва шефът - когато си *** то е завинаги))))
  • #23
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ценко Чоков ( преди 1 година )
    Вечен двигател построи Стефан Маринов и после го убиха преди да стигне до патентоване
  • #22
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Просто е ( преди 1 година )
    Хаха, вечните двигатели изчезнаха, защото дадоха свобода на маркетинговите отдели, дори създадоха нови отдели, занимаващи се специално с планираното остаряване и това то да се случи в определен срок, така че похарчените за производството пари да се върнат в компанията под формата на сервизно обслужване, резервни части и т.н.
  • #21
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Габдулла ( преди 1 година )
    Старите дизели на Мерцедес, 1.9 TDI. 1.9JTD. Боксерите на Алфа и Субару. Двулитровите, осемклапанови мотори на Пежо, Хонда и особено Тойота.... Последната марка наскоро направи много здрав точно такъв мотор. Мотори с удължен пробег се правят от всички марки за таксита, полиция...Стига да им позволят икономистите, защото не само колите се правят от счетоводители
  • #20
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Шофер ( преди 1 година )
    Не знам как Ви излизат математическите, но лична кола на милион е почти невъзможно. Затова и производителите въобще и не се и мъчат да направят такива, веднъж, че първоначалната цена ще е непосилна за мнозинството и втори път е не, че не могат да направят ами вече ще остарее морално докато ги навърти...
  • #19
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Чук ( преди 1 година )
    Най голямресурс имат трите кенчета с духалка - даунсайз за дауни бичат по 2 млн без проблем хахаха
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Чук ( преди 1 година )
    Да изкараш милион ха дано ама надали
  • #17
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Мути ( преди 1 година )
    Моята кола не може да прегрее, има ограничител на мощността който сработва при минимално повишение на температурата.
  • #16
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам какво легенди разказвате, но съм си купувал два пъти нова кола. Първият път я продадох на 350 хил км с перфектен двигател и започнах да доливам масло чак след 250 хил, като на 15 хил съм доливал не повече от 300 мл. Сегашната ми е на 170 хил и не доливам нищо за 20 хил между смяната на маслото. И двете коли са малки мотори с турбо компресори на средна ръка марки, сравнително сложни двигатели.
  • #15
    25 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо вярно няма в това, че турбото намалява ресурса на двигателя. Съвременните двигатели с турбо работят в по-ниските обороти. Нужно ли е да обяснявам защо това увеличава ресурса? Единствен негатив е, че турбото е допълнителен елемент, който също носи риск от авария. Но напоследък подобни неща са изключително редки.