IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо изчезнаха „вечните" двигатели?

7 технически причини за намаляването на ресурса на съвременните мотори

Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.

Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.


7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)


0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    11 - ами зависи много в коя част на Германия гледаш. На сеевроизотк, може и да видиш, районите около Дрезден също, както и в "дълбоката провинция", дори в космополитния Берлин! Тръгнеш ли от Франкфурт на север по А5, след има няма 50км, автопакра остарява рязко с поне 10г.
  • #12
    13 rate up comment 14 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    "Пак повтарям, в консуматорското обество, няма място за дълготрайни стоки. А при тях всичко е софтуер, та смятай.." че какво вече ви остана освен да повтаряте повтаряте повтаряте повтаряте повтаряте мантри и митове? Нещо за софтуерен ъпдейт да си чувал? За хакване? Модификация?
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Средният европейски пробег е под 20 хил км, - колко хора виждате в Германия да карат 20-25 годишна кола, за да им е необходим 4-500 хил ресурс? В Испания масово се продават таксита на 300-350 хил км и до оня ден са били 6 дена в седмицата градско.
  • #10
    19 rate up comment 18 rate down comment
    356 ( преди 6 месеца )
    Да, бе, до вчера никъде нямаше автосервизи, защото всички двигатели не се чупеха! Чувате ли се какви ги говорите?! Едва съвременните двигатели /и то не на вс.производители/ са вече достатъчно усъвършенствани.Това не означава обаче,че не се налага поддръжка и правилна експлоатация. Помня старите дизели и бензинки, трудно палещи, шумни, жадни, къдящи сажди, немощни, постоянно някой заляга отдолу да види що не работят...и какво тропа обаче имаше и големи "разбирачи", и Вие ли сте така?
  • #9
    19 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    абе тия "вечните" двигатели от предишните времена нещо все по-малко се виждат по улиците.. нали са вечни? Нали се ремонтират евтино и лесно? Къде са сега?
  • #8
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    за какво ти е чугунен блок затова има гилзи
  • #7
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    6, електриките може да са надеждни, до момента до който не им вкарат и на тях "програмеруемо стареене". Пак повтарям, в консуматорското обество, няма място за дълготрайни стоки. А при тях всичко е софтуер, та смятай..
  • #6
    13 rate up comment 22 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 6 месеца )
    Къде са антиелектриците да обяснят как електричките са ненадеждни ?
  • #5
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Не ( преди 6 месеца )
    Не не са се объркали. Вече почти няма нова кола с хидравлични повдигачи. При тях няма нужда от регулиране. Повечето са с чашки или пулчета, и променлива геометрия с дефазатор. И на всеки 30000 км реглаж. А ако се кара на газ и по често. За алуминиевите блокове също е вярно, че са по малко издръжливи от чугунените.
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Кво, кво? ( преди 6 месеца )
    "Съвременните двигатели нямат хидравлични компенсатори в задвижването на клапана. Поради това хлабините трябва редовно да се проверяват и регулират"? Я, пак, я, пак, че нещо май се поубъркАхте!