Песента на двигателя с вътрешно горене далеч не е изпята: в Европа те ще се произвеждат още около десетилетие, на други места - и по-дълго, да не говорим, че ще са нужни още доста години, преди съществуващият автопарк да бъде изцяло подменен. А и след това ще останат олдтаймерите и колекционерските коли, интересът към които расте неудържимо.

М12 на BMW, който доминираше по пистите на Formula 1 в началото на 80-те, бе създаден на базата на скромния М10. Разликата между двата мотора бе над 1200 коня
Но въпреки всичко това е ясно, че славната епоха на ДВГ е към своя край. По този повод експертите на Autoweek класираха своите 13 бензинови мотора, за които ще им е най-мъчно в бъдещата електрическа ера, и които според тях си заслужава са се помнят. Самите автори признават, че класацията е силно субективна. Но тя е добра основа да помислим и да направим същата за себе си. Вие кои двигатели бихте помнили? Споделете ни в коментарите.
10 бензинови двигателя, за които ще ни е мъчно (ГАЛЕРИЯ):
Този избор може да се стори неочакван на мнозина, които знаят колко проблеми създаваха по-ранните версии на тези мотори. Но логиката на Autoweek е разбираема: 4-цилиндровите двигатели на VW от последните две десетилетия осъществиха даунсайзинга и замениха гигантските V6 и V8 дори в автомобили като Audi Q7. Двулитровата версия на ЕА888 е монтирана в десетки модели: Audi Q3, Q5, A3, A4, TT, VW Tiguan, Scirocco, Golf, Passat, Seat Altea, Exeo, Leon Cupra
Skoda Superb, Octavia, дори Porsche Macan.


3