fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Конк.yрентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена",...хахха така и баба знае да се прави на вървежна,
  • #41
    Българина ( преди 10 месеца )
    нищо в скапания ес не е наред, колко то по бързо се разбере, лечението ще започне по бързо
  • #40
    Щирлиц ( преди 10 месеца )
    Това напомня на насила натрапеният социализъм,чието време/ако изобщо дойде някога/не е дошло,по простата причина,че човечеството не е узряло за такъв обществен строй.
  • #39
    РУК ( преди 10 месеца )
    Бъстъре, френското правителство не му пука какво ще кара най-бедното население за да им раздава баш сега смешни но скъпи модели на Ситроен, които никой няма да купи по собствено желание. За пореден път франсетата наливат яко пари в грешките на автомобилните си производители. Как така до вчера на никой не пукаше какво карат в гетата, днес Ситроен като пуснаха модел, който практически и морално стар и безинтересен на фона на конглокенцията,Макрон се загрижи да електрифицира мароканците в гетата!?!
  • #38
    РУК ( преди 10 месеца )
    Митичен, още ли ти се вижда много цифрата 20 млрд. евро хвърлени на вятъра от ЕС за субсидии за електрички, дето твърдеше, че съм си я изсмукал от пръстите да си подкрепям теориите! Най интересно е, че "официалната" информация за Германия до скоро беше лееееко по-малка от 10 млрд. Интересно и другите субсидиращи държави като споделят наистина хвърлените на вятъра пари колко пъти ще надминат 20 млрд. Много искам да видя осъдени политици за това безхаберие!
  • #37
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Фосилни горива = 80%; ВЕИ = 20% като 8.5% са биомаса (добрите стари дръвца) и 4.2% ВЕЦ (добрите стари язовири)"След като лъжеш и манипулираш толкова нагло, надали ще си признаеш грешката защото не е грешка, а УМИШЛЕНА манипулация! До този момент в Германия за декември са произведени 24 053GWh електрическа енергия от които 11 044GWh ВЕИ - 45,9% ходи да лъжеш някой друг! Тук Не вървиш!
  • #36
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Факт. финансира се последствията марка и затова спор няма. Но както винаги не успя да разбереш въпроса и не ми отговори. Има ли разлика между финансирането на тази посредствена марка и другите супермарки или няма? Немските марки по-малко ли се финансират от онази посредствената? Защо просредствената се продава повече, а супер ултра невероятните електромобили на останалите не се продават въпреки, че са на по-ниска цена и получават или същите или по-големи субсидии?
  • #35
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    МитЕ, хайде да си ползваш малко мисленето, а: Плейд казва "Нещо пробутва ли ти се, не струва. Затова се субсидираха посредствените марки и "колите" им. Финансираха ли се 3 и У - финансираха се! И още се финансират! ФАКТ! Значи говорим за "кола" на посредствена марка, която не струва. Казано от Плейд! Хайде ходи да лягаш вече, че си се поизморил! ;)
  • #34
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Швабен зи каскен ( преди 57 минути )Добра новина! Сега ще стане ясно какво ще са реалните продажби на електричките. За 2024 залагам на 30% срив спрямо 2023." Приемам залога и си копирах мнението ти. Дай сега да уточним за какво точно залагаме? За кой пазар? За какъв период? Защото в края на годината по стар антиелектрически обичай, ще се окаже че си говорил за 47 седмица на годината в мароканския пазар за продажби на червени Тесла модел У. 30% срив на какво? Къде? За цялата година ли?
  • #33
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Един подобен камион трябва да може да изкара 8 часа пътно в работа." Още на първите осем часа са му взели лиценза, ако не направи поне 45 минути почивка. Този мит не го ли разбихме вече 100 пъти? На 4,5 часа трябва да се прави минимум 45 минути почивка за което време камионът зарежда за 9 часа шофиране. На всеки 24 часа има задължителни 11 часа почивка, от които може да кара максимум 9 часа. Тоест остават четири часа за зареждане. При скорост на зареждане 1200 км в час, това колко километра са
fallback
Последни