fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #22
    Смех ( преди 10 месеца )
    А немците га мислят да махнат субсидирането на дизеловото гориво.Не за друго а да не си помислят хората че само електричките се субсидират
  • #21
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Може ли да намериш и на каква цена са в момента фотоволтаичните панели. Че нещо ми се върти в главата около 300 лв за киловат фотоволтаици, които произвеждат 1,2 мегаватчаса на година 30 години подред. Тоест 36 мегават часа за 300 лв. Десетина лева за мегават час, при положение че само преноса ти струва 70 лв. Знам че не можете да смятате за това ще ти го сметна 1 стотинка за киловатчас при 7 стотинки за пренос. Сложи още една стотинка към себестойността за инвертор.
  • #20
    Смех ( преди 10 месеца )
    Опитват се да възраждат дизела май
  • #19
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Няма да стигне удвояването за да познаеш, повече е от два пъти отколкото е написал! Хайде намери си информацията за да я споделиш ти за да не си мислят останалите че ги лъжа! Дай настоящите цифри за декември месец?
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Няма МитЕ, няма! На коча търкалата ще паднат преди цените на енергията ;) Зелената дивотия изисква изключително много средства и поне с настоящите технологии нема го бъде! Май трябва да взема да сложа някой лев при Боян да ми ги удвои :D
  • #17
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Тинтири, ти прояви ли критично мислене и провери ли си информацията или се довери сляпо, защото ти харесва? Човекът ти говори за декември месец. Колко пъти да ти казвам да не цитираш като папагал неща които не разбираш, защото при мен мантри и опорни точки не вървят А искам цифри. Дай актуалните цифри за декември и пак да си поговорим?
  • #16
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 13. Казва му се критично мислене. Не се доверяваш сляпо на всяко нещо което някой ти е казал само защото ти харесва, както правят антиелектриците и да не обръщаш внимание на нищо което не ти харесва, приемайки го за лъжа. Например последно научих, че за производство на синтетични горива е необходима 40 пъти повече енергия за изминаване на същото разстояние в сравнение с електромобил. Не знаех, че от 3 % миналата година, тази година ФЕЦ имат 8% дял и са инсталирани повече от предишните 10 год.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    МитЕ, ето ти една публикация на Боян Рашев, един от малкото трезво мислещи българи, който си изкарва и хляба с тая работа: "Зимата дойде в Германия. Електроенергийната система е поставена под натиск и веднага става ясно на какво разчита реално: Фосилни горива = 80%; ВЕИ = 20% като 8.5% са биомаса (добрите стари дръвца) и 4.2% ВЕЦ (добрите стари язовири)" https://***.facebook.com/photo/?fbid=7190440677646570&set=a.499635313393840 аре лека нощ и се завивай, че ВЕИто няма те стопли много :)
  • #14
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "парадокса е, че така си самоубива най-важната индустрия и ще стане още по-зле" знаеш ли кое е парадоксалното? Огромните печалби на онези които вдигнаха цените на изкопаемите горива 2022, направиха повече за бързото навлизане на възобновяемата енергия и електромобилите, както и на батериите за съхранение на енергия, отколкото субсидиите за предишните 20 г. И ако тази година цената на енергията се върна до голяма част до предишните нива, през следващите години ще стане по-евтина от преди.
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    и как точно научаваш доста неща, като при теб има само изходящ канал? :D
fallback
Последни