IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция блокира субсидиите за китайски коли - включително Dacia Spring и Tesla

Правителството отдели 1 милиард евро за насърчаване на електромобили, но само произведени в Европа

Китайското нашествие на пазара на електрически автомобили в Европа непрекъснато нараства и производителите на Стария континент вече изпитват сериозен натиск и в тази връзка Франция стана първата страна, членка на ЕС, която обяви важни мерки, информира Мotor.es.

 

Peugeot e-308

 

Страната реши да отдели повече от 1 милиард евро за субсидии и помощ за закупуване на електрически превозни средства, произведени в Европа. Предложението е лансирано от Френската автомобилна асоциация (PFA) и подкрепено от властите.

Засега се знае, че клиентите ще могат да се възползват от помощ за закупуване на европейски електрически автомобил, чиято максимална продажна цена е до 47 000 евро, но условието е „Произведено в Европа“.

 

Renault Mégane E-Tech Electric

 

Помощта ще бъде достъпна и за европейски електрически компании, които пестят емисии в производството. Френското министерство на икономиката отбелязва, че производителите ще трябва да докажат, че автомобилите са произведени с рециклирани материали или от биологичен произход, тъй като ще бъдат подложени на тест за оценка на въглеродния отпечатък - „от батерията до конструкцията на двигателя“.

Френското правителство вече подготвя този нов стандарт, който ще бъде въведен възможно най-скоро. Мярката вероятно ще породи големи противоречия, тъй като не само ще засегне колите от Китай, но и автомобилите на Tesla или Cupra, като новия Tavascan, който се произвежда в китайския град Анхуй. Tesla вече има производствени мощности в Европа (Бранденбург), но разчита и на внос от най-голямата си фабрика в Шанхай. Дори Dacia Spring, най-достъпният електромобил на Стария континент, всъщност се прави в Китай.

 

Електрически автомобили-56

 

Някои европейски марки, които са решили да произвеждат колите си в Китай, за да намалят производствените разходи, няма да могат да се възползват от същата помощ като за „европейска кола“.

По-голямата част от електрическите марки зависят от Далечния изток за голяма част от компонентите. Основните европейски производители са на практика в състояние на война и беззащитни срещу... Европа, която все още не е направила крачка напред в тази сложна ситуация, която вече се проявява и ще се засилва през следващите години, пише още Мotor.es. И Франция е първата европейска страна, която влиза в битка с китайските електрически автомобили.

 

 

0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Идва края на зависимостта от чаршафи и колхозници ! А евтините китайци някой виждал ли ги е на живо , щото за над 100 хил няма нормален човек да избере жълтурите !?!
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Най-корумпираната държава в Европа макар и повечето да е в Азия е Русия
  • #13
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Колко да е корумпирана? С 5% от военния бюджет на НАТО обърна втората армия в отбрана и й потроши половината армия
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 10 ,за да се подпомагат първо президентите им трябва да се махнат от политическа и икономическата зависимост от задокеанците и да спрат да наливат милиарди в държава която е най-коромпирана и бездънна в трошенето на пари и да помислят за собственото си съществуване.
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добра подготовка,коли за над 100 бона,е страхотна подготовка.Китайците ги съсипват и с цени и качество.Вече няма да робуваме на марки.Който робува да плаща.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Алекс, осъзнаваш ли че произвеждане в Европа към момента означава сглобяване на китайски части в Европа? Ето това е важно да се промени. Хайде ресурсите може и да не са от Европа, но производството от ресурс до краен продукт трябва да става в Европа, за да остане тук цялата добавена стойност.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Стъпка в правилната посока.Фирмите,които произвеждат в Европа ,трябва да се подпомагат.
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Вярно ли си толкова наивен, за да вярваш в това? Къде са тези фабрики за батерии в Европа, които да осигурят батерии за десетките милиони електромобили през 2030 година? Всички са не ме гледай какво правя, а слушай какво ти говоря. Америка избяга от парижкото споразумение, не мислят да налагат нещо подобно на евростандартки, но привлякоха както китайските така и европейските фирми, които искат да произвеждат батерии. Тесла буквално разглоби машините за батерии от Берлин и ги занесе в щатите.
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Кой от европейските си мисли, че още дълго може да продава ДВГ всеки се е подготвил до 2030 да е основно на ток аман от китайофили. Със сигурност е за предпочитане заводите да са в Европа по възможност съвместно с европейски фирми както са чуждите фирми в Китай пред това да се внасят от Китай защото и без това ги има.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Да разбирам ли, че нямаш проблеми китайците да дойдат и да изградят високотехнологични производства на електромобили и батерии в Европа и да съсипят технологично изостаналите си европейски конкyренти, които си мислят че могат още дълго да продават на клиентите си автомобили с ДВГ, за да печелят от обслужване и да си получават бонусите?