Китайското нашествие на пазара на електрически автомобили в Европа непрекъснато нараства и производителите на Стария континент вече изпитват сериозен натиск и в тази връзка Франция стана първата страна, членка на ЕС, която обяви важни мерки, информира Мotor.es.
Страната реши да отдели повече от 1 милиард евро за субсидии и помощ за закупуване на електрически превозни средства, произведени в Европа. Предложението е лансирано от Френската автомобилна асоциация (PFA) и подкрепено от властите.
Засега се знае, че клиентите ще могат да се възползват от помощ за закупуване на европейски електрически автомобил, чиято максимална продажна цена е до 47 000 евро, но условието е „Произведено в Европа“.
Помощта ще бъде достъпна и за европейски електрически компании, които пестят емисии в производството. Френското министерство на икономиката отбелязва, че производителите ще трябва да докажат, че автомобилите са произведени с рециклирани материали или от биологичен произход, тъй като ще бъдат подложени на тест за оценка на въглеродния отпечатък - „от батерията до конструкцията на двигателя“.
Френското правителство вече подготвя този нов стандарт, който ще бъде въведен възможно най-скоро. Мярката вероятно ще породи големи противоречия, тъй като не само ще засегне колите от Китай, но и автомобилите на Tesla или Cupra, като новия Tavascan, който се произвежда в китайския град Анхуй. Tesla вече има производствени мощности в Европа (Бранденбург), но разчита и на внос от най-голямата си фабрика в Шанхай. Дори Dacia Spring, най-достъпният електромобил на Стария континент, всъщност се прави в Китай.
Някои европейски марки, които са решили да произвеждат колите си в Китай, за да намалят производствените разходи, няма да могат да се възползват от същата помощ като за „европейска кола“.
По-голямата част от електрическите марки зависят от Далечния изток за голяма част от компонентите. Основните европейски производители са на практика в състояние на война и беззащитни срещу... Европа, която все още не е направила крачка напред в тази сложна ситуация, която вече се проявява и ще се засилва през следващите години, пише още Мotor.es. И Франция е първата европейска страна, която влиза в битка с китайските електрически автомобили.