IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.


Евро 7


Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.


Евро 7


Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.


0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ал ( преди 10 месеца )
    Зелени гл*упости! На квадрат!
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Български Народен Съ ( преди 10 месеца )
    Ние работим за пълна забрана на дизелите и бензините без филтър за твърди частици от 2025 година. Задължителен повинен труд на всички МПС водачи (с изключение на тези с нулеви емисии) по залесяване на територии и задължителни дежурства в онкологични, кардиологични и белодробни отделения.
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 44 ( преди 10 месеца )
    То пък неелектрическите са застраховани от пожар. Ето ти един от преди десетина дни в България. Един от многото :На 10 май в Районното управление на полицията и в пожарната в Ловеч е получен сигнал за пожар на лек автомобил и гараж в кв. Гозница в града. Огънят е унищожил превозното средство и около 30 м2 покривна конструкция, информира ОДМВР.Извършен е оглед и в РУ - Ловеч е образувано досъдебно производство за установяване на причините за пожара. .
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до някъф по-доле ( преди 10 месеца )
    Нормално хората да не искат да останат в гараж с работещ ДВГ, също както не един производител призова собствениците на електрички да не ги оставят в гаража
  • #43
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тесла свали надутите си цени и ти пак не си купи.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Тесла свали цените си с до 20 000 долара преди субсидии само тази година. С колко паднаха цените на ДВГ? Не ми обяснявай че цените на старите модели са се вдигнали заради евро 7, което я влезе я не влезе в сила. А Тесла свали цените само заради икономии от мащаба, защото колкото повече автомобили произвежда толкова по-евтино става производството. Намали цените с 20000 долара на фона на покачващи се цени на материалите. А тези материали и те ще поевтинеят, като им свърши дефицита.
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Цените на електромобилите с ДВГ се вдигат с забрани и еконорми.Цените на електромобилите се сваля с субсидии.Няма нищо пазарно в това.
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 38 ( преди 10 месеца )
    Ще коментираш ли и друга тенденция за цените, моля? Съгласен съм че с цените на автомобилите с ДВГ ще се вдигат и заедно с тях и цените на втората употреба Първо че ще е скъпо да си купиш нов автомобил и няма да има толкова налични втора употреба, но по-важното, ще спрат да се предлагат определени модели като нови и това ще им вдигне цените. Но ще ми кажеш ли как смяташ, че ще вървят цените на морално остарелите електромобили втора ръка? Новите поевтиняват, но и технологично са по-добри.
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 38 ( преди 10 месеца )
    Това че имаш нереалистични очаквания и вече 10 години не можеш да разбереш какво ви приказвам и защо точно през 2025 година се очаква да се изравнят цените си е лично твой проблем. От приблизително десетина години ви повтарям, че до 2025 година цените на електромобилите ще падат а тези на автомобилите с ДВГ ще се вдигат, както и че цените на тока ще паднат, а тези на горивата ще се вдигат. Разбира се не предвидих войни и пандемии, но резултатът ще е същия, но на по-високи цени.
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 10 месеца )
    За изравняване ще се изравнят. Но е много пирова победа, като просто ДВГ поскъпне. Идеята беше Ел да поевтинее. Каква е файдата на масовия потребител каращ хеч от В сегмент който до вчера е струвал 40к лв като утре стане 60к. Просто ще се купуват по-малко коли. И цените втора ръка ще се до небето.