IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda заплашва да спре три модела и за закрие завод в Европа

Ако Евро 7 влезе в сила, чехите ще бъдат принудени да се откажат от Fabia, Scala и Kamiq

Ръководителят на продажбите на Skoda - Мартин Ян, обяви, че автомобилният производител ще трябва да предприеме сериозни действия, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Eвро 7 в Европа не бъде преразгледано.


Skoda


„Ако новият стандарт бъде одобрен в сегашната си версия, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq, и да затворим завод за производство на автомобили, в който работят три хиляди души“, заяви представителят на чешката компания, цитиран от Automotive News.

Skoda настоява за облекчаване на екологичните изисквания, в противен случай компанията няма да може да произвежда трите популярни модела. Факт е, че адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 в сегашния им вид не е икономически изгодно за марката и тя ще трябва да се откаже от тях. А спирането им ще доведе и до затваряне на един от европейските заводи на компанията.

Новият екологичен стандарт Евро 7 трябва да бъде въведен през 2025 г. Според сегашната версия на законопроекта производителите на автомобили ще бъдат задължени да поддържат декларираните екологични показатели за 10 години или 200 000 километра. Тестовете също стават по-трудни – променят се температурният диапазон (от -10 до +45 градуса по Целзий), скоростта, надморската височина и други показатели.

При подобни условия автомобилните компании ще трябва да инвестират сериозно в адаптирането на задвижванията към новите норми и според експертите, похарчените пари няма да имат време да се изплатят преди въвеждането на пълна забрана за продажба на автомобили с ДВГ, която ще влезе в сила в Европа през 2035 г.

В момента Skoda произвежда Fabia, Scala и Kamiq в главния си завод в Млада Болеслав. Там се организира и сглобяването на на Octavia, Karoq и на електрическия Enyaq iV. Освен това чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, има заводи в Братислава (Словакия) и Квасини (Чехия).

Спирането на тези три модела ще бъде вторият сериозен удар по марката, която прекрати дейността си в Русия. Там Skoda също произвеждаше автомобили, като спирането на сглобяването и продажбите им до момента е струвало на компанията около 700 млн евро, разкри председателя на УС - Клаус Зелмер.


0 от 500
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чета коментарите ( преди 1 година )
    Чета коментатите и се чудя защо трябва да сме толкова мибилни. Последните години 5г имам 200 010 с моя автомобил, а и съм наемал рентакар у не знам колко хиляди със самолет. Сякаш баба ми, като е пътувала седмица с волска каруца от Шумен до Котел е била по-нещастна :) . А и сега има интернет. (Так, де, аз съм на 63, а баба ми беше родена 1908г)
  • #35
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Да затварят! Полудяла Европа си заслужава съдбата. Вече пое дългия път към ада, но върви бодро и ще стигне бързо! Няма как явно не може да разчитаме на интелект и ще трябва да има чистилище за евро-дрипи и зелени терористи! После може да възродим Европа!
  • #34
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето нови коли са непродаваеми еднодневки, правят се по един и същи начин само сглобяват и лепят емблеми, като видях какви цени са сложили дори и посредствените марки е видно скоро ще има фалити.
  • #33
    2 rate up comment 26 rate down comment
    евразия ми е евтаназ ( преди 1 година )
    евро 7 ще ни отърве от гнилите ябълки на европа, румънките и мароканките
  • #32
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 година )
    прекалено рано е да се минава на електрички. до момента няма отговор на нито един от въпросите касаещи колко са "еко/зелен" 'трамваите'. да не говорим за инфраструктурната обезпеченост. да не говорим за това, как се гаси електричка като се запали, а започнат ли да се карат повече, ще започнат и да се блъскат повече. Но да се върнем в началото и няколко от въпросите: Колко е екологичен е тока от ТЕЦ-овете които горят я въглища/***? ами производството и рециклирането на батериите?
  • #31
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 година )
    прекалено рано е да се минава на електрички. до момента няма отговор на нито един от въпросите касаещи колко са "еко/зелен" 'трамваите'. да не говорим за инфраструктурната обезпеченост. да не говорим за това, как се гаси електричка като се запали, а започнат ли да се карат повече, ще започнат и да се блъскат повече. Но да се върнем в началото и няколко от въпросите: Колко е екологичен е тока от ТЕЦ-овете които горят я въглища/***? ами производството и рециклирането на батериите?
  • #30
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Че то вече нови коли за под 30 бона трудно се намират а да сравняваме стара с нова е безсмислено
  • #29
    26 rate up comment 2 rate down comment
    до q ( преди 1 година )
    Много ми е интересно вие защитниците на електричките какво ли работите (ако работите въобще), щом смятате че е въпрос на избор в България да си купиш кола за 70к лв стартово и лесно удряща 100к лв. Защото само лизинга на една електричка ти започва от 1000 лв/мес. Добави цена на живота за едно семейство 2500лв/мес. И стана че ако семейния бюджет не е 4к нето си на минус. При средна заплата 1900лв БРУТО т.е. 1400 нето и децата трябва да работят.
  • #28
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Не му мислете ( преди 1 година )
    Какво му мислите къде ще зареждате когато електричките станат много?!? Оставете това на бизнеса, той ще реши този въпрос! Има 99 начина да го направи, тогава когато има интерес. В момента защо има магазини за цветя, за банички, и за обувки? Защо броят им е оптимален, защо не са нито повече, нито по-малко от необходимото?
  • #27
    7 rate up comment 27 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Гошето нямал гараж, нямал пари, нямал желание да зарежда на публични станции. Имал желание да мрънка, да ненавижда новите неща и да се прави на беден. Същият паркира два три таралясника пред входа и гледа лошо всеки, който ги наближи.Не че ще си купи нов автомобил с ДВГ, щото е разбирач и купува 20 годишни премиуми. Ама нещо идеята за електромобила хич не го кефи. Нищо ще му мине.