IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda заплашва да спре три модела и за закрие завод в Европа

Ако Евро 7 влезе в сила, чехите ще бъдат принудени да се откажат от Fabia, Scala и Kamiq

Ръководителят на продажбите на Skoda - Мартин Ян, обяви, че автомобилният производител ще трябва да предприеме сериозни действия, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Eвро 7 в Европа не бъде преразгледано.


Skoda


„Ако новият стандарт бъде одобрен в сегашната си версия, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq, и да затворим завод за производство на автомобили, в който работят три хиляди души“, заяви представителят на чешката компания, цитиран от Automotive News.

Skoda настоява за облекчаване на екологичните изисквания, в противен случай компанията няма да може да произвежда трите популярни модела. Факт е, че адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 в сегашния им вид не е икономически изгодно за марката и тя ще трябва да се откаже от тях. А спирането им ще доведе и до затваряне на един от европейските заводи на компанията.

Новият екологичен стандарт Евро 7 трябва да бъде въведен през 2025 г. Според сегашната версия на законопроекта производителите на автомобили ще бъдат задължени да поддържат декларираните екологични показатели за 10 години или 200 000 километра. Тестовете също стават по-трудни – променят се температурният диапазон (от -10 до +45 градуса по Целзий), скоростта, надморската височина и други показатели.

При подобни условия автомобилните компании ще трябва да инвестират сериозно в адаптирането на задвижванията към новите норми и според експертите, похарчените пари няма да имат време да се изплатят преди въвеждането на пълна забрана за продажба на автомобили с ДВГ, която ще влезе в сила в Европа през 2035 г.

В момента Skoda произвежда Fabia, Scala и Kamiq в главния си завод в Млада Болеслав. Там се организира и сглобяването на на Octavia, Karoq и на електрическия Enyaq iV. Освен това чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, има заводи в Братислава (Словакия) и Квасини (Чехия).

Спирането на тези три модела ще бъде вторият сериозен удар по марката, която прекрати дейността си в Русия. Там Skoda също произвеждаше автомобили, като спирането на сглобяването и продажбите им до момента е струвало на компанията около 700 млн евро, разкри председателя на УС - Клаус Зелмер.


0 от 500
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    до q ( преди 1 година )
    А хората без гараж какво да правят? А тези без минимум 70 хил лв за електричка? Това у нас са около 85-90% от хората.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Сега е времето да инвестират в електромобили. Аз в къщи бензиностанция нямам, ама трифазен ток имам в гаража даже. Така че да не мрънкат. Хората банка с 74 000 сладки работни места на бюро и големи заплати затвориха, те за 3000 работници на конвеера плачат.
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То това евро не е да ни отъре от Шкода, а да ни отърве от всички автопроизводители с изключение на тези, които произвеждат електрички и то масово. То и те ще фалират в обозримо бъдеще но ще имат още няколко год живот. Ще останат само Тесла и китайците. Всичко останало ще бъде затворено, защото няма да могат да се противопоставят на цените им. Целта в това мероприятие не е никаква екология, а ликвидиране на европейската автоиндустрия и настаняването на други играчи на континента.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    И ти веднага ще си купиш електричка.
  • #2
    19 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама как така имат загуби от спирането на производствата в Русия? Не може да бъде. Такова изказване не е политкоректно. Гьобелсовата пропаганда и евро-атлантозма казват, че дори компаниите напуснали руския пазар са с по-големи печалби. Даже са им рекордни видите ли. Вижте статията за БМВ от преди дни, ако си мислите, че нещо измислям. Вижте от по-рано статиите за ВАГ и МБ. Немската икономика е в подем, ако вярвате на пропагандата. В немския TZ, имаше статия, че за 2 мес. са фалирали 15 000 фирми.
  • #1
    8 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще е чудесно, ако Евро 7 ни отърве от недоразумението Шкода!