Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Като цяло поцинкованият метал на каросерията на Yeti издържа добре на корозия, която в ранните бройки тя може да избие първо на задната врата и на задните калници. Боята и лакът са с добро качество, но на някои места – в основата на вратите се втриват в уплътнителите и ги увреждат. Така по праговете се появяват белезникави ивици, които се отстраняват трудно.
Хромираните външи детайли потъмняват с времето. При екземплярите с люк се чува скърцзане по време на движение. Окабеляването между вратата на водача и колоната се поврежда след 4-5 години, поради което от строя излизат блокът за управление на електрическите прозорци, централното заключване и отопляемите външни огледала спират да работят нормално.
Проблемни са още и превключвателят за активиране на задните светлини, разположен под педала, както и моторчета на задната чиставка, като те изкарвант около 100 000 км.