IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.


Евро 7


Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.


Евро 7


Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 11 месеца )
    То от много време е така, но знаеш ли на колко от тях реално работят? Аз мога да ти кажа че не са повече от 50%. Както и друг важен момент брой входове и изходи съще много често не е по норматив.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 11 месеца )
    И каква е причината да го правят? Сигурно защото от ауспуха не излизат никакви вредни газове? Причината според антиелектриците е защото ако няма вентилация шофьорите ще издишат въздуха и ще им свърши кислорода. Така им казва гуруто, логиката и знанията им. За тях щом еuro 7 значи автомобилът в момента в който се движи пречиства въздуха по улиците и го прави по-полезен.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Всички новопостроени сгради с подземни гаражи са с вентилационни системи по закон.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 11 месеца )
    Искаш да кажеш че въглеродният окис и азотните окиси които се отделят при горенето са абсолютно безвредни и безопасни отколкото ако отидеш на кино където всички дишат и отделят въглероден диоксид и кислорода може да свърши. Не случайно си правя този тест с гаража защото се вижда колко сте за слепени заблудени и необразовани във ВЯРАТА си и сектантството си към ДВГ. А там където има ВЯРА и сектантство, никой не търси логика, факти цифри защото може да ги намери, а те пречат на ПРАВАТА ВЯРА.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Къде забрави всички останали незамърсяващи централи? А за циментовите и другите енергоемки производства е много по-логично да се използва водород, отколкото с него да се захранват автомобили или да се произвежда синтетично гориво. Пак те питам откъде ще дойде замърсяването когато това стане, а светът е поел път нататък и колкото повече въглищни централи работят по-рядко, толкова по-добре. Не мислиш ли? Какво лошо виждаш в българия въгличните централи да се палят само зимно време при нужда?
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    до 14 и 15... не можеш да сравниш една котловина с гараж от една страна, и от друга, не съм съвсем сигурен дали на затвворено пространство ще имаш проблем толкова с изгорелите газове или по-скоро, ще загубиш съзнание от липста на кислорд. аналогично на това да спиш в една стая с прекалено много зеленина.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ключовата дума е АКО са затворени.Ти си по предсказанията и врачуването.Може би ще спреш вулканите?Добива и рафинирането на литии дали не замърсява?Стоманолеярните, циментовите стъкларските торовите заводи с ВЕИ ли ще ги захраниш?Ще гледаш прогнозата за времето и ще се чешеш умно по крату ната дали днес ще пекне слънцето.
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Още не си ми отговорил ако съм затворени всички въглищни централи и транспорта и производството на електромобили и батерии става само с възобновяема енергия, откъде ще идва замърсяването?
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    А ти ще стоиш ли в гаража с горяща toyota corolla?
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 15.Ти ще стоиш ли в гаража с горяща електричка,***?