IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България и още 7 държави искат отлагане на Eвро 7

Коалицията смята, че новите екостандарти пречат на крайната цел, поставена пред ЕС

Осем държави от ЕС, в това число и България, се обявиха против срока за приемане на новите екологични стандарти, който сега е 2025 г. Те подписали общ документ, в който посочват, че по-строгите стандарти ще отклонят средства,, нужни за постигане на голямата цел на ЕС, а именно – забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035, съобщава Reuters.


Евро 7


Освен България под документа са се подписали Франция, Италия, Румъния, Полша, Унгария, Словакия и Чехия, като това е почти 1/3 от държавите в ЕС. Те са изпратили писмото и до други страни, но дори то да не бъде подкрепено, тези 8 държави ще разполагат с достатъчно гласове, за да попречат на приемането на новите екологични стандарти.

Подкрепилите документа категорично заявяват, че „се противопоставят на всякакви нови разпоредби за вредните емисии от отработените газове, както и на новите изисквания за тестване на автомобили и ванове“. Любопитното е, че Германия не попада в новата коалицията, въпреки че нейният министър на транспорта Фолкер Висинг нееднократно е изразявал съмнение спрямо новите стандарти.


Евро 7


Също така Германия е и една от страните в ЕС, които се противопоставиха на пълната забрана на продажби на нови коли с ДВГ през 2035 г., настоявайки за допускане на изключения за автомобилите, използващи синтетични горива.

Някои от водещите производители на автомобили също са срещу приемането на Евро 7 през 2025 г. По-рано тази година изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, заяви, че новите правила са „безполезни“ и ще имат отрицателно въздействие върху индустрията, но не и върху околната среда. Той беше категоричен, че приемането на новите екостандарти ще бъде много скъпо за производителите, като те ще трябва да харчат пари, които би трябвало да се използват за разработване на електрически модели.

На същото мнение е и изпълнителният директор на Volkswagen Cars – Томас Шафер. Той допълни, че приемането на Евро 7 ще повиши значително цената на малки автомобили като VW Polo и Skoda Fabia, например, и така те ще станат непродаваеми.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    За тази псевдо кола за 4к долара ще ти дам малко контекст който или не знаеш или удобно пропускаш. Тази суб-А сегмент псевдо кола, като й добавиш по-голямата батерия, за да стигнеш по-далеч от супермаркета излиза 6к долара. А за 7к долара същата фирма предлага пълноценен автомобил с В сегмент с ДВГ. Т.е. за 1000 долара отгоре получаваш истинска кола.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 11 месеца )
    Ще ми обясниш ли как в Китай намаляват броя на автомобилите по пътищата чрез преминаване към електромобили, след като най-евтиния автомобил в Китай е електромобил с цена 4000 долара и в момента има такъв бум на електромобилите, защото голяма част от моделите вече са по-евтини на ток, отколкото на изкопаеми горива? Очаква се тази година над 40% от продадените в Китай автомобили да се зареждат в контакта. Като изградят зарядна инфраструктура ще станат още повече.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Искаш да кажеш че ако всички автомобили по улиците са електромобили и са затворени всички тецове, нито честотата на въздуха ще се промени в градовете, нито въглеродния отпечатък както от производството така и от движението на транспорта? Ти наистина ли си вярваш в глупостите? Ако наистина вярваш в затвори се в гаража включи двигателя и по стой така няколко часа на чист въздух ако ще с евро 8 двигател.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Крайната цел е да бъде убит транспорта! Има редица изследвания, че дори при 100% ел нищо не се променя, а за да има промяна трябва да се редуцира броя на автомобилите - това и правят! Едно Поло или Корса/Фиеста се взимаха за 23-25 хил лева. Днес са вече по 40 000 и то основно заради "изисквания" на обезумелите законодатели водещи се по акъла на еко-терористите
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Е именно де! Каква уж е крайната цел? Нали е чист транспорт, а не насилствено налагане на дадена технология?
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Електроскептик (не а ( преди 11 месеца )
    Съгласен съм с теб, но без административен натиск електричките няма да стигнат повече от 50-тина % от пазара в близко бъдеще. В момента цените на ДВГ и все по-орязаната (да не кажа пародиина често пъти) гама двигатели са в следствие на еко изискванията. Това според мен е причината на много хора да минат към ел -защото не искат 1.0 150 коня за 55-60к лв. Само преди 2 години се взимаше чудесен мощен ДВГ за по 40-45 лв.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Да видим дали правилно съм разбрал? Значи българия държи повече на забраната за продажба на автомобили с двг през 2035 година и в името на тази задължителна забрана са склонни да отложат евро 7 през 2025 година. Интересно ми е да чуя мнението на антиелектриците по тази тема? Защото аз може и да съм електрик, но смятам за по-нормално да се търси по-чист транспорт, но по напълно пазарни принципи, а не със забрани за продажба на даден вид транспорт.