IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.


вредни емисии


ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.


0 от 500
  • #96
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 1 година )
    Дрън дрън електрика пак се развихри.Къде е тази фирма да я видим на живо.В България няма толкова електрически автомобили. Съществува само в размътената ти глава.
  • #95
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 93 ( преди 1 година )
    Ясен си ми! Прочете в Интернет нещо ново за заобикалящия ни свят. Даже не разбираш взаимовръзката межу регистрацията по ДДС и фирма със собствени 100 паркоместа, която е инвестирала 300 000 само врху автомобилите на паркинга и реши, че това е малка фирмичка, която не може да направи 100 хиляди лева ОБОРОТ. В сметни само заплатите на минимум 100 работника и се осъзнай какви глупости ти се въртят в главата и колко си далеч от реалността.
  • #94
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 1 година )
    Електролюбителя дрън дрън изчисли колко виртуално ще спечели за 30 години.Рибата още е в морето,той тигана приготвил.
  • #93
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 90 ( преди 1 година )
    За данъчния кредит си прав,нерегистрирани фирми не могат да го ползват.Има доброволна регистрация по ДДС за фирми с оборот до 100 к.лв.Малка фотоволтаична централа няма сметка от регистрация по ДДС,защото няма да има разход и,а само приходи от продажбата на електроенергия, следва всеки месец да внася ДДС за разликата .
  • #92
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 90 ( преди 1 година )
    Не вдяваш данъчните закони.Всички печеливши фирми внасят ДДС.Фирма при която приходите са по големи от разходите винаги внася ДДС.Може в определен период да излезеш на теглене ,ако си купил повече стока(разход) и си продал малко стока(приход).Следващия период ще внесеш това което си изтеглил ДДС с горница.ДДС теглят само измамниците дедесари,но те имат чадър и никой не ги закача.
  • #91
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това че нямало значение дали ще го продаде на 1,9 стотинки или на 20 стотинки, показва колко ти е умствения капацитет. Тази малка 200 киловата централа, средногодишно ще произвежда 240 000 киловатчаса енергия през следващите 30 години. Казваш че според тебе няма никакво значение дали за тях ще вземе 4 560 лева или 48 000 лв. Е какво са за тебе 1303200 лева разлика за 30 години? Там плюс минус един милион за тебе няма значение защото си баровец и стотинките нямат значение.
  • #90
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тотално тотално ти е сбъркана представата за данъчна система в България. Ще ми обясниш ли защо фирмите са с оборот до 100 000 лв не плащат ДДС? Точно обратното е. Те не са регистрирани по ДДС и не могат да си го теглят, тоест при всички положения си го плащат. Обаче ми обясни къде ми е проблема със сметките в дадения пример. В случая производителя продава тока на 20 стотинки, а собственикът на електромобила го плаща на 25 стотинки с ДДС и акциз.
  • #89
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До фолния ( преди 1 година )
    Всички плащаме ДДС,погледни си сметката за ток.Не плащат ДДС само фирми с оборот до 100 к.лв.Фотоволтаична централа с малка мощност произведа малко количество електроенергия само няколко часа на ден,няколко месеца в годината.Разликата от няколко стотинки в цената нямат никакво значение.
  • #88
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Наивника си ти. Даже не знаеш кой плаща ДДС . Хайде като си толкова отворен покажи ми къде е грешката в този пример? " Има избор да ги върне в мрежата срещу 1,90лв за час или да ги разпредели на зарядните станции на паркоместата срещу 20 лв за час без ДДС, което е крайна цена 25 стотинки за клиента, който от домашния контакт ще плати също толкова."
  • #87
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До86 ( преди 1 година )
    Наивник.Мислиш да се откачиш от ДДС,акциз и данък печалба?Не позна,такъв акциз ще ти изшият на безплатния ток,свят ще ти се завие.Данък печалба е 10% за ООД и 15% за ЕТ.Добави и 20%ДДС.Безплатния ток май не е безплатен.