IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.


вредни емисии


ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.


0 от 500
  • #76
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Закарай си Теслата до Козлодуй и поискай да ти продадат електроенергия на 0,09 стотинки.Най много да си изкараш боя или да се уважат сексуално.
  • #75
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Мен ме интересува крайната цена,която плащам по показанията на електромера. Никой доставчик не продава електроенергия без начислени ДДС,акциз и такси.
  • #74
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Забравих да попитам толкова ли непосилна ти се струва сумата от 300 лв за най-скъпия намерен носач за най-бързата Тесла 1000 коня? Ще ми кажеш ли колко струва носача на някой бензинов автомобил 1000 коня? А производителя позволява ли замяната му в избран от тебе сервиз по време на гаранцията, като по този начин не се нарушават гаранционните условия? Не се ли усещаш че всеки път в който се опиташ да извадиш очи всъщност изписваш вежди?
  • #73
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Блажени са верющите. Абсолютно всички фирми в момента купуват тока на тази цена. АЕЦ, всички тецове и абсолютно всички производители получават точно толкова към момента. 90 стотинки за мегават час което е 0, 09 стотинки или 0, 0009 лв за киловатчас. Останалите суми които си изброил ги получава някой друг. Ти ако си производител ще се радваш ли да ти изкупуват тока на тази цена или при възможност ще го продадеш на 200 пъти по-висока цена на 18 стотинки, крайна 23 стотинки с ДДС и акциз?
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз поне имам логична причина и не искам да си купя скъп електромобил в момента. Ако електромобилите бяха по-евтини от автомобила който карам в момента даже нямаше и да се замисля и щях да си купя. А най-глупавото нещо ще е да дам два пъти повече пари за тесла, която в моя случай няма да ми донесе нищо като полза, само за да затворя устите на някакви си антиелектрици. А лично на мен екологичен автомобил не ми трябва. Вие сте тези които се борите за екология.
  • #71
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 70 ( преди 1 година )
    По-интересното е обратното. Кой плаща толкова време за подтискане на ВЕИ и електромобилите? Защото правителствата ще ги стимулират още две-три години и ще е до там, а след това никой не може да накара някой да си купи по-скъп автомобил с ДВГ, за да го зарежда с по-скъпо гориво. Искам да ви попитам вас, ако и по-скоро когато това стане да речем по-евтини електромобили и цена за зареждане 30-40 ст на бързите зарядни станции, които са на всеки паркинг каква ще е причината да карате ДВГ?
  • #70
    1 rate up comment 0 rate down comment
    спонсор ( преди 1 година )
    Интересно кой спонсорира, така активно зелените барети на екологията. Цялата тази електрификация и фикцията по ДВГ - убиец на планетата е един безкраен водевил. Ролите са ясни но кукловодите не са.
  • #69
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 64.Татко ще ми купи колело,ама друг път.Още сега можел да си купи Тесла и електроенергията му била без пари.Амо не ще,ей така от един инат не ще да си купи Тесла.Толкова плитки лъжи не съм чувал скоро.
  • #68
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Многото перки и фотоволтаици ще те докарат да пасеш на дядо ти на моравата и да събираш скалци,***,ларви на бабалюги.Да ти е сладко.
  • #67
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Забрави някой да ти продаде електроенергия на 0,09 стотинки.Едни алчни чичковци чакат шарани като теб с електромобили да им продават електроенергията на левче.Добави ДДС акциз такса пренос достъп и т.н.