IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.


вредни емисии


ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-4 електорпитеци - да, ДВГ ще се продава, точно това постигнаха и ще се търси. 100% елкетпо парк е утопия, в която само крайно зелени (уж) вярват. Те не разбират, че не всеки може да извади 100к за кола, или да си позволи да я зарежда вкъщи. И разберете, колата не е само да стигна до работа и обратно...
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Защо недоволстваш? Нали са приели закона за синтетичните горива? Съвсем скоро ще имаш честта да си ги купуваш на 10 евро литръра и ще се движиш много по-екологично от електрическите бангии, които не не виждаш защото били по неекологични и от сегашния ти автомобил. Поне ще живееш с мечтата, че все пак през 2050 година се очаква цената да падне на две евро за литър, ама евентуално.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А даже не става въпрос за екология. С или без забрани, търсенето на нови автомобили с ДВГ рязко ще намалее, когато цените им се изравнят с електромобилите. Повечето хора ще предпочитат да си купят по-евтин и по-бърз автомобил който харчи по-малко и има по-евтина поддръжка. А това се очаква да стане още през 2025 година.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросът въобще не е дали ще бъде разрешено да си купиш автомобил с двг през 2035. Въпросът е колко хора ще пожелаят да си ги купят на значително по-висока цена от електромобилите, да ги зареждат за минимум 10 лв за литър, като търсят зарядни станции, защото и бензиностанциите надали ще желаят да продават такава екзотика, заради няколко ентусиаста. Пък да видим и производителите дали ще искат да произвеждат такива автомобили в толкова малки серии?
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Така е екологичните организации са престъпници и убийци а производителите на чист дизел светци за тебе, нали?
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Екологичните организации... ШАЙКА ПРЕСТЪПНИЦИ!!!!