fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #32
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Докторе съгласен съм с тебе и го казах вече в няколко теми. Изборът на французите да субсидират покупките на най-бедното население е най-добър. Също така задължението да се покрият с фотоволтаици абсолютно всички открити паркинги с над 80 паркоместа със срок до 2025 година. За тези над 400 паркоместа още по-рано поне на 50% от местата. Така енергията ще се потребява на мястото на производството и няма да има нужда от разширяване на капацитетът на електропреносната система.
  • #31
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "PLAID колега виждаш 3 и Y щото ги субсидираха - в сащ продължават да го правят. " Хайде да разбием веднъж завинаги този мит като вземеш поне веднъж да отговориш на въпроса за разнообразие. Само Тесла ли получава субсидии за да купуват най-много Тесла? Чакаме отговор? А дано ама надали. За да отговориш трябва мислене. Обикновено, не критично. Критичното ти трябваше за да отсееш лъжата за възобновяемата енергия в Германия за декември месец. Знаеш ли цифрите или да ги кажа? Или не искаш да ги чуеш
  • #30
    анонимен ( преди 10 месеца )
    доктора ви го написа кратко точно и ясно въпроса е кой дава правото на определени кръгове с обществени средства да се субсидира една или друга индустрия в ущърб на крайно нуждаещи се социални прослойки
  • #29
    Докторът ( преди 10 месеца )
    Най-малоумната субсидия на Меркел.Фактически, бедните плащаха на богатите за да си купуват коли-играчки, които струват повече от 50 000 евро.
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Лудория колега, точно тежката техника няма шанс с електрификацията. Един подобен камион трябва да може да изкара 8 часа пътно в работа. Ти не плащаш на няколко човека да седят наобиколили зарядната станция! Работните машини често са "яздени" на 2 и 3 смени. Кой и кога ще ги зарежда.
  • #27
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    МитЕ, нямам не само критично, нямам никакво мислене! Дано си доволен! Дерзай!
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Добра новина! Сега ще стане ясно какво ще са реалните продажби на електричките. За 2024 залагам на 30% срив спрямо 2023.
  • #25
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    PLAID колега виждаш 3 и Y щото ги субсидираха - в сащ продължават да го правят. По собствената ти логика говорим за нещо което не струва... и съм напълно съгласен с теб!
  • #24
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Нещо пробутва ли ти се, не струва. Затова се субсидираха посредствените марки и "колите" им. А сега по улиците виждате само Тройки и Игреци? Ха добре дошли във времето на естествения подбор. Крайно време беше.
  • #23
    Лудория ( преди 10 месеца )
    То ще се разбере след 5-6 години до къде ще я докара Германия. Не е лошо поне за големите градове наложителната техника да е с електромотори - таксита, автобуси, машини на градската чистота. Те така или иначе са всекидневно ползвани, така и ще намалят значително замърсяването. Защото какво и да си чешем езиците, на повечето от нас личните автомобили стоят по 20 и няколко часа спрени, за разлика от горепосочената техника. За личен автомобил... само ако Франция включи и нас към програмата 100 лв.
fallback
Последни