fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #62
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    До 58.МитЕ,дори минава 50% произведеното от фотоволтаици през нощта и от вятърни турбини,когато няма вятър.ВЕЦовете не ми ги слагай в сметката.
  • #61
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ч у г у н не е обидна дума.
  • #60
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    *** е ***.
  • #59
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,пак ли ще се извърташ?Гост каза стомана се произвежда от ***.Всичко останало го каза ти бустер мити4ен.
  • #58
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Същото е и в момента. Хората ти говорят едно, а ти си представяш нещо коренно различно. За тебе възобновяемата енергия е само и единствено слънце и нищо друго. Когато и да ти се заговори за възобновяема енергия твърдиш че е невъзможно да се произвежда през нощта. Ами дори за декември месец, въпреки мрачните дни, около 45% от производството на ЕНЕРГИЯ в Германия е от възобновяеми източници. ЕНЕРГИЯ! Не мощност. За необразовани 45% е почти половината ЕНЕРГИЯ.
  • #57
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "стомана произведена от желязна руда с високо съдържание на въглерод да припомним." Ами давай припомни ми? Цитирай и ще видиш че ще излезе обратното. Ти твърдеше, че стомана се произвежда от Желязна руда и за да стане стомана трябвало да се добави въглерод, А аз ти казах че няма такава технология. Казах ти че стоманата се произвежда с премахване на въглерода от желязо с високо съдържание на въглерод наречено чyгyн. Не знам какво сте спорили с гост, но 20 пъти по 5% пазарен дял е 100%!
  • #56
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Хайде по друг начин. Ако тази година си изкарал 36 000 лв от заплати и 40 000 лева от продажба на имот, значи от имоти си изкарал 40 000 лв на ден, а от работата 150лв на ден при 240 работни дни в годината това е еквивалента на мощност. Общо си изкарал 76 000 лева, 48% от ходене на работа и 52% от имоти. Същото е и с възобновяемата енергия. Не е постоянна, но от нея печелиш повече. Ти разбира се залагаш на сигурното и не ти се занимава с несигурни неща. Тези допълнителни 52% не ти трябват!
  • #55
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен, твоето мнение,местя си го в другия крачол.Той си личи кой е без образование и работа, денонощието драска на компютъра без жена,деца и приятели.Дано поне котка да си имаш.За математиката знаем, 5 г. по 20% било 100% написано с Ник гост,един от многобройните ти никове.За еластичен колянов вал и стомана произведена от желязна руда с високо съдържание на въглерод да припомним.
  • #54
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостени но колко да са моментни като ти говоря потребена енергия. Като за човек който не знае какво е процент ще обясня по най-простия начин дано да схванеш на десетата година от този спор. Ако Германия за годината е консумирала 100 терават часа енергия, 52 тераватчаса са произведени от възобновяеми източници! Какви моменти виждаш в тази информация? Говоря ти за годишна консумация ОБЩО.
  • #53
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостенино , абсолютната ти липса на образование си личи от километри. Въобще не правиш разлика между мощност и енергия и хал хабер си нямаш Какво значи това процент. Това е все едно да ти кажа, че половината от доходите ми за годината са примерно от отдаване под наем на апартамент на морето или че 80% от доходите ми са от продажба на сладолед А ти да ми обясняваш колко месеца било лятото и че се опитвам да ти кажа колко са ми доходите на час от продажба на сладолед. Смешен си! 52% от ЕНЕРГИЯТА!
fallback
Последни