fallback

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.         Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си          Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.        Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното         Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.        

 

fallback
  • #92
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Също така държа да ми кажеш, Дали преди съм твърдял нещо различно от това което съм написал в коментар 81,82 и 83? Променил ли съм си мнението в сравнение с твърденията ми от преди?
  • #91
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А ти стоиш ли си за думите стомана се произвежда единствена и само от чyгyн и по никакъв друг начин? Засега нито си потвърдил нито си отрекъл това свое твърдение, а преиначаваш историята за да съвпадне с фактите. За разлика от тебе за да бъда разбран само няколко минути след кратката версия, съм дал и пълната версия на производството. Някакви забележки по нея? Там също не съм използвал думата чyгyн. Това прави ли твърденията неверни? Пак ли запетайки търсим, а в смисъла няма значение?
  • #90
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Произвежда се от Желязна руда с високо съдържание на въглерод" това никога и никъде не съм го казал! Попитах те кой номер мнение цитираш? Да и пълният цитат, а не какво е разбрал гост и какво цитира? Неговата функционална неграмотност е всеизвестна и никога нищо не разбира от първия път. Обикновено на третата година схваща какво си му говорил. Средно аритметично по толкова за всеки спор. След първичната обработка на рудата се получава желязо с високо съдържание на въглерод, А от него стома ...
  • #89
    РУК ( преди 10 месеца )
    ***,стоиш ли си зад думите?10.MythBuster.Произвежда се от Желязна руда с високо съдържание на въглерод,който трябва да се премахне за да се получи стомана.***,в това изречение няма нищо вярно.Ч у г у н а не е желязна руда,а е желязо въглеродна сплав.В желязната руда няма въглерод,той се доставя от кокса при топенето.Въглерода не се премахва,намалява се неговото съдържание под 2,14 процента.***,в едно изречение имаш три неверни неща.
  • #88
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "РУК ( преди 4 часа )Митичен *** и да се извърташ полза няма,повече ти влиза.Като не знаеш нещо си признай.Стомана се произвежда САМО от ч у г у н." А ЗАД ТЕЗИ ДУМИ СТОИШ ЛИ СИ? Да си признаеш грешка? Абсурд! Стомана НЕ се произвежда само от чyгyн. Казвам го и си стоя зад думите, не се извъртам, . Не преработвам своята история, за да пасва на фактите. Не лъжа и не манипулирам и най-вече отговарям на всякакви въпроси.
  • #87
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Нищо не каза за твърденията С кое не си съгласен? По кое от тях съм си променил мнението за последните седмици месеци или там каквото.... Коментари 81 82 и 83.
  • #86
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Аз дали съм приказвал такива глупости за да ме цитира? Я кажи в кое мнение съм ги казал и ще му се извиня поне 100 пъти публично в следващите 100 теми
  • #85
    РУК ( преди 10 месеца )
    ***,не си схванал иронията.Гост първо те цитира.После те будалка."Ти измисли нова металургия бе гений..."
  • #84
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "РУК ( преди 51 минути )***,има ли разлика между желязо и желязна сплав?" Забравих да ти отговоря, за да не кажеш, че и аз избягвам да отговарям, въпреки че за мен въпросът е риторичен и си задал отговор. Разликата между желязото и желязната сплав е това, че желязото е химичен елемент, а желязната сплав е смес на този химичен елемент с друг химичен елемент. В конкретния случай говорим за химичния елемент въглерод. На практика всичко, което наричаме желязо в ежедневието е сплав.
  • #83
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Както преди така и сега твърдя абсолютно не и същи неща и си стоя зад думите. Хайде да видим дали този път ще отговориш? А дано, ама надали. Ако добре те познавам ще има една огромна порция с обиди, още по-голяма порция с лъжи и манипулации, но никакъв отговор на нито един конкретен въпрос свързан с технически въпроси. За тебе всичко е искрено и лично и целта е да се заяждаш с личности а не да водиш дискусии на технически теми. Познах ли на 101%? Май те познавам по-добре от теб самия!
fallback
Последни