Под диктовката на политиците, Европа се подготвя да се раздели с двигателя с вътрешно горене. Дали това ще стане през 2030, или дори по-рано, още не е ясно - чиновниците от Брюксел за пореден път отложиха публикуването на окончателното предложение за бъдещия стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила от 2025. Но и без него е ясно, че континентът ще трябва да премине към електрическо задвижване. За момента начинът това да стане е чрез щедри субсидии с пари на данъкоплатците. От 27 държави в ЕС в момента 17 предлагат преки финансови стимули за покупка на електрическа кола, а девет други, включително България, предвиждат някаква форма на данъчни отстъпки. Нека видим къде как стоят нещата, въз основа на актуално проучване на браншовата организация на производителите АСЕА.
Субсидиите: къде по колко дават? (ГАЛЕРИЯ):
Данъци: Не се начислява ДДС върху електромобили и автомобили с водородни горивни клетки. Те са освободени и от местен данък.
Преки субсидии: 3000 евро за електромобил, 1250 евро за плъг-ин хибрид. Субсидията се полага само на автомобили с над 50 км пробег само на електричество, и с цена до 60 000 евро. Действието на програмата изтече през 2021, до края на февруари се уточняват условията за подновяването й през 2022, като най-вероятно ще са същите.