IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо още е рано за по-смел дизайн на електромобилите?

Жил Видал, главният дизайнер на Renault, в специално интервю за Automedia.bg

Трудна работа е да се посочи най-влиятелният автомобилен дизайнер на днешната епоха. Но ако абсолютно се налага да го направим, вероятно бихме се спрели на Жил Видал. Само за няколко години този французин успя изцяло да преобърне облика на Peugeot, да превърне компанията от губеща и изоставаща в една от най-печелившите в бранша, и да създаде някои от най-красивите концептуални модели не само днес, а и изобщо, като е-Legend например. След всичко това днес Видал има нова, не по-малко амбициозна задача - да преобърне съдбата на другия френски гигант, Renault, където е главен дизайнер от миналата година. Пратеникът на "КОЛЕЛА" и Automedia.bg разговаря с Жил Видал на автосалона в Мюнхен.
  
  
6 въпроса към Жил Видал (ГАЛЕРИЯ):


  

  
Вижте и видео от разговора ни с Жил Видал:


   

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Между другото не съм фен на Рено, но червеното ме кефи как изглежда
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ел колите имат свободата да правят по разчупен дизайн именно защото нямат нужда от обемите ДВГ и съпътстващи системи. Обаче повечето са досъущ като нормалните си събратя с ДВГ и само една грозна маска на мястото на радиатор ата решетка. Корейците тръгнаха по правилна посока с IONIQ 5 но дано не си остане единичен случай
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 седмици )
    Looking under the bonnet on a Mazda MX-30 electric vehicle - наживо е още по-голям шок. Същото е под багажника на i3 като се махне ламарината. Единици са оптимизираните платформи за ел. задвижване.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    А бе ... ( преди 2 седмици )
    тия от рено електрифицираха фичката, ама баш кога свърши тока!
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 2 седмици )
    Предния багажник събира колкото пазарска количка. Отваря се с дистанционното на колата или от телефона. Даже няма нужда да влизаш в автомобила. А само пишман инженер може да набута силовата електроника под предния капак. Инвертора се монтира или в корпуса на двигателя или в корпуса на батерията, за да се ползват по-малко силови кабели и да се намалят загубите от тях. Освен това, по този начин използват същия охладителен контур и се пестят маркучи, които са потенциален проблем.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 2 седмици )
    Виж електрическия F-150 и тогава говори дали предния багажник е непрактичен
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 5 ( преди 2 седмици )
    нямаш много представа за какво говориш, но това не те спира. При повечето електромобили отпред е силовата електроника, 12-волтовият акумулатор, отоплителят. Предният "багажник" на Тесла е колкото да си прибереш кабелите. Така или иначе не е много практично да отваряш предния капак, за да си прибираш покупките
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 седмици )
    А Тесла къде го е набутала, та на всеки свой модел има багажник отпред? Срамота е автомобил който няма двигател под предния капак, да не използва това пространство за багаж, а да го държи неизползваемо. Tesla наистина ще промени начина по който се произвеждат автомобили. Неслучайно всички автомобилни производители тръгнаха да я стигат, а тя не гони никого. Илон Мъск може да купи целия daimler само с личните си пари, но няма полза от това.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Отново Рено доминира!
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 1: А това което са набутали там, къде да го сложат?